• ananda74

Hur får man bort milier i ansiktet själv?

Jag har en liten vit knuta över överläppen, en s.k. milie eller vad det heter, inkapslade hudceller typ. Hur får man bort detta själv utan att gå till hudterapeut? Har inte lust att betala 500kr bara för att hon ska ta bort den om jag kan göra det hemma själv. Nån som har nåt tips?

• Svar på tråden Hur får man bort milier i ansiktet själv?
  • nealea

Hallå!! Jag går ofta  på ansiktsbehandlingar.. Jag har en så kallad blandhy fick detta när jag fick barn!!
    Har haft några sånna jag också och om du inte vill gå till en hudterapeut, kan prova att bränna en tunn nål och sticka lite försiktigt så att det blir ett litet hål och försöka trycka ur den...
    Är den för hård och det inte går, tycker jag att du ska gå på behandling så att du inte får ärr..

• ananda74
    nealea skrev 2008-09-10 12:04:19 följande:
    Hallå!! Jag går ofta  på ansiktsbehandlingar.. Jag har en så kallad blandhy fick detta när jag fick barn!!Har haft några sånna jag också och om du inte vill gå till en hudterapeut, kan prova att bränna en tunn nål och sticka lite försiktigt så att det blir ett litet hål och försöka trycka ur den...Är den för hård och det inte går, tycker jag att du ska gå på behandling så att du inte får ärr..
    Okej, får prova det. Är det så de gör på salongen då?
  • nealea
    Svar på #2
    Ja de har som en liten nål som dom sticker försiktigt med o trycker sedan min hudterapeut sa att jag kunde prova själv men du ska inte ta i för hårt då kan du få ärr. Bättre att få en kikad på dåGlad
  • Petrah

jag tar oxå alltid en nål själv hemma och trycker sen ut dom. får alltid under ögonen. men ibland kan dt vara skitsvårt att få ut dom.

Wild, Raw and Beautiful
  • Yemaya

Jag använder en kanyl. Själva nålen då... den är vassare en en nål o som ett litet rör. Räcker nästan med att snudda den så kan man försiktigt trycka ut den sen. Har aldrig fått ärr.

• nealea
    Svar på #5
    Låter ju bättre vart fick du tag på en sån då?
  • Yemaya

En kompis som jobbar inom vården fixade en till mig. Vet inte om man kan köpa dom någonstans.

Svar på tråden Hur får man bort milier i ansiktet själv?