• minimalin

Har tappat hoppet om manligheten

Seriöst. Ett till Fritzl fall. Vad fan är det för fel??
    Är det bara jag, eller är det något fel på män i ren allmänhet?

• Svar på tråden Har tappat hoppet om manligheten
  • snapdragon

är väl snarare fel på folk i ren allmänhet.

• 08Mamma

Håller med föregående talare...människan är ett mycket sjukt släkte i många fall..

• minimalin

Ja, men seriöst. Skaffa barn med sina egna barn?
    Män är ju förövarna i majoriteten enligt statistiken. Why?

• minimalin

Tänker du på tyskan nu?

08Mamma skrev 2008-09-09 20:10:27 följande:
    Slå ihjäl två barn med en hammare är inte mycket bättre...
  • Mare pacificum

Nej, det är ingen manlighet. Det är SJUKLIGHET.

minimalin skrev 2008-09-09 20:07:58 följande:
    Ja, men seriöst. Skaffa barn med sina egna barn? Män är ju förövarna i majoriteten enligt statistiken. Why?
    Att någon grupp är överrepresenterad statistiskt sett betyder inte att alla är så inom den gruppen. Definitionen av begreppet "manlighet" får man göra som man vill med förstås. Men jag vägrar jag i alla fall definiera "manlighet" som några enskilda mäns sjuka beteende. 
  • 08Mamma

Ja... Sen tycker jag det står titt som tätt i tidningarna om lärarinnor som har förhållanden med sina elever. Inte riktigt rätt det heller.

• Tygtiiger

Nej, det är inget fel på män i allmänhet. Inte på kvinnor i allmänhet heller. De allra flesta människor är hyggliga, begår inga brott, plågar inte andra, försöker sköta sig någorlunda och är på det stora hela bra människor.
    Bland knäppgökarna är det manliga könet överrepresenterat och det kan man ju fundera på, men man måste minnas att den absoluta majoriteten aldrig skulle få för sig att begå våldsbrott.

• Sensitiveguy

Det är synd om människorna! (A. Strindberg)

Svar på tråden Har tappat hoppet om manligheten