• Jessica

fler unga som börjat skolan men inte trivs?

Vet inte riktigt var jag ska lägga det här "mejlet"

Är snart 19 år, har en son på 1 år och har nu börjat plugga igen. Men mår skit dåligt över de. Trivs inte alls i skolan, vill inte va där..

Jag vet inte vad jag ska göra, känner mig så dålig om jag hoppar av. Någon som sitter i samma situation?

• Svar på tråden fler unga som börjat skolan men inte trivs?
  • Juhanna

Ja jag! Jag trivs inte sådär jättebra, har precis börjat i en ny klass där alla känner varandra och är jättetighta så det är svårt att komma in. Går dock sista året så jag har bestämt mig för att hålla ut, mest för min dotters skull, annars hade jag inte börjat igen. Känner att jag inte kommer kunna få ett bra jobb om jag inte går klart eller kunna plugga vidare om jag känner för att göra det någon gång.

• Jessica

Exakt så har jag med, jag har börjat i en klass som redan har blivit en klass. Så det känns lite sisådär. Men jag ska väl kanske börja plugga på distans istället..
    Känns nu som att det skulle kännas bättre.. Men vi får se.

• Juhanna

Kan du inte prata med dina lärare då? Kanske fixa så du bara behöver komma nån dag i vecka och sen läsa resten på distans

• TyraPaloma

Tänk på att du inte är där för att skaffa kompisar. Det har du ju annars ändå väl? Du är där för att skafa dig en utbildning för att sedan kunna ge barn en bra och trygg framtid.

Så tänker jag. Jag har pluggat sen min dotter föddes för 6 år sedan snart. Om mindre ön ett år tar jag min högskoleexamen, Stundtals har det varit skitjobbit och jag har bara velat skaffa ett jobb istället.

Men nu är det snart över och gud vad stolt man kommer vara då.

• wordplay

Jag började gymnasiet första gången när min dotter var 1 år och hoppade av redan efter sex månader p.g.a. att det inte alls var vad jag ville göra. Andra gången jag tog tag i studierna flyttade jag 10 mil och min dotter var då 2 år. Jag stod ut i tre terminer men valde sen att hoppa av ytterligare en gång men dock inte av samma orsak.
    Jag hade då mognat säkert 10 år äldre än mina jämnåriga och skulle nu förväntas trivas med de som var HELA TVÅ år yngre än jag! Det kändes som att ständigt återvända till förskolan.

Jag har nu bestämt mig för att jobba i ett år och sedan läsa in gymnasiet på komvux.

Svar på tråden fler unga som börjat skolan men inte trivs?