• Långan

Vad för symtom kan problem med nacke ge?

Jag har alltid haft problem med min rygg och nacke (axlar o skuldror). Mkt huvudvärk etc. Men sista månaderna har jag även börja bli lite yr ibland, eller snarare att det gungar till i kroppen ibland. Tror det gör det mest när jag gör ngn rörelse men vet ej säkert.
    Kan det bero på nacken tror ni? Är lite nervös.. tänk om det är ngt farligt??
    Jag har iaf skyllt det på nacken, och att jag har en son på 20 månader som börjar blir väääldgt tung att lyfta.
    Men är det rimligt?

• Svar på tråden Vad för symtom kan problem med nacke ge?
  • Långan

Inte heller att det liksom gungar till i kroppen? Svårt att förklara känslan...
    Funkar akupunktur mot sånt???

• Långan

Ingen annan som har erfarenheter?

• Lilla Mimsan

Akupunktur funkar super. Iom att du gått länge med detta så är det en av de bästa behandlingar i börja. Om du får en jättereaktion efter första (huvudvärk och mer yrsel) betyder det att det verkligen har hjälpt. Jag har gjort det för huvudvärk och nackproblem.

• Långan

LÅter toppen !! Hade du nga konstiga symtom när du hade problem m nacken?

• Långan

tack för svar...
    Hade du skadat dig på ngt sätt, eller varför hade du ont?

• LLNLLLNB

Enligt min sjukgymnast hänger nacken, ögonen och balanssinnet ihop och kan påverka varandra- så, ja, man kan bli yr av nackbesvär.
    Själv är jag alltid illamående och har problem med värkande ögon och det blir värre ju mer spänd jag är i nacken.

Kan ju även vara andra orsaker till dina problem, lågt blodtryck, äter/ dricker för dåligt osv.

Åtgärder: -Köp stadig BH i rätt storlek (Ofta tror man att man har rätt, men har det inte alls. Jag blev så mycket bättre när jag gick till en riktig BH-affär och fick hjälp med att prova ut)
    -Gå till någon som kan ge sjukgymnastik eller kanske knäcka rätt lite.
    -Kolla synen- kanske behöver du glasögon.
    osv

• Lilla Mimsan
    Långan skrev 2008-09-08 20:35:14 följande:
    tack för svar...Hade du skadat dig på ngt sätt, eller varför hade du ont?
    Sitter och jobbar framför dator. Blivit värre nu vid graviditeten pga att jag inte kan träna som vanligt. När jag kan det är jag nästan helt symtomfri!
  • Browneyedgirl1

Skönt att läsa detta. Jag har värk just nu i skuldran på vänster sida och det värker även i bröst benet, har ofta huvudvärk och har vart yr mellan varven de senaste dagarna. Lyfter mycket på min dotter på 14 månader på ena armen och tror att det kan vara över ansträngt i vänster sida. Blir som du med orolig att det ska vara allvarligt. MAssage eller akepunktur samt avslappnings övningar på kvällen är ett bra tips...

• Långan

Skönt att höra allt det ni skriver. Och jag känner igen mig i flera av era symtom, lätt illamående ibland, ont i ögonen, även ont i käkarna ibland.
    Jag är tyvärr riktigt dålig på att komma iväg o träna, trots att jag verkligen borde. Men kanske ska ta mig i kragen och göra en ansträgning.
    Är ju skönt om det nu inte är hjärntumör eller ngn farlig neurologisk sjukdom.....

• Lilla Mimsan

Långan-låter som du biter ihop käkarna....  Testa detta8eller tänk på), trycker du upp tungan i gommen? Om ja, försök få den att ligga i nedre käken.

• Långan

Lilla Mimsan: TAck för tipset. Ska försöka tänka på det. Hoppas du blir bättre, men vad kul med graviditet Jag är avis...

• Långan

Lilla Mimsan: TAck för tipset. Ska försöka tänka på det. Hoppas du blir bättre, men vad kul med graviditet Jag är avis...

• vackrastarflow

försök sova på rygg, det är tipset jag får från min massör. det kan vara svårt om man inte är van, men det går definitivt att vänja sig. då ligger din rygg och nacke i optimalt läge och förhindrar huvudvärk och liknande. dock är det viktigt att du även har en bra kudde.

• Anonym (Ida)

Detta låter precis som jag har det!! Blir också orolig. Hur har det gått för er? Några tips? d

Svar på tråden Vad för symtom kan problem med nacke ge?