• Hugos mamma 2008

Dop

Hej, jag undrar när döpte ni era barn som var för tidigt födda ? Jag tänker främst på detta med infektionrisk och så. Min lilla kille är 2 månader i dag, skulle dock ha kommit som i morgon om allt hade gått enl planerna. Vi funderar nu på att vänta till nästa år med dopet. Kram

• Svar på tråden Dop
  • MsBeauty

Vi skulle haft namnfest nu i september, då är han 8 månader okorrigerat (4 mån korr.) och det tyckte läkarna var lagom. Nu skippar vi namnfest, men om vi skulle haft, skulle det varit typ nu.

• hotten

våran extremt tidiga skulle oxå döpas runt 8-9 mån, MEN trots att kyrkan var bokad flera månader tidigare så rigde de oss bara några dar innan å sa att det blivit dubbelt! så för att göra lång historia kort så vart det inget dop då utan hon döptes utomlands på en resa senare.. (kändes som att man inte kan bjuda in släkten flera gånger ju)

• hejpa

mina tvillingar föddes 3 månader för tidigt.
    de ska döpas på lördag och är då 7 mån okorr.
    blir nog inga problem :)

• Misilo

hej!
    Vår lille kille döptes när han var 11 månader. Han var tre månader för tidig och sedan kom höst och vinter med RS- virus och infektionkänslighet. Så efter råd från Neo väntade vi till det blev virusfritt och juni. Det var minst lika fint för det och han var underbart söt där han kröp omkring i sin vita långa dopklänning.
    Lycka till, kram M

• 78 anna

Vi hade nöddop på sjukhuset när vår tjej var 10 dagar gammal (född i v28+5) och välkomnande ikykan när hon var 6 månader gammal. Hade fått klartecken från neo att träffa "folk" då.

• BebisVagga

vi kommer ha Gabriels dop i samma veva som han blir 6 månader okorrigerad..

• Gemelas

Vi döpte våra tjejer när de var knappt 7 mån okorr (födda v 29+1). Det var först då som rs-säsongen var över och vi bad om att få en egen privat dopgudstjänst för att kunna styra över vilka som kommer så det inte kommer några förkylda. Normalt så döps 3 barn åt gången i vår kyrka och då är det ju svårt att veta om det kommer förkylda/dagisbarn..

Svar på tråden Dop