Hmm...
Du ska ju iallfall ha en nästa förlossning
Och du tyckte den va okej, trots att din upplevelse låter hemsk!
det låter ju ändå lite positivt för mig (om du förstår hur jag menar).
Du tycker inte edan hjälpte alltså?
Var du rädd för smärtan innan?
Jag har fått gjort en "plan" på Aurora samtalen, ang smärtlindringen.
Tex att jag ska få eda nålen ditsatt när jag kommer dit (även om jag inte är tillräckligt öppen för att få den påfylld), så att jag kan få den påfylld så fort jag inte står ut, utan att behöva vänta på narkosläkare etc...
Jag vet att det förmodligen inte bir som jag tänkt, men som jag skrev ovan så är jag intresserad av vad kvinnor som kännt som ja innan förlossningen, kände efter förlossningen!
Lycka till nästa gång
Lilla Morran skrev 2008-09-07 20:01:15 följande:
Var också rädd innan...Fick en okej förlossning:20.00 värkarna börjar (gjorde inte ont)23.00 värkarna börjar göra ont01.00 Inne på förlossningen - det gör ont02.00 Bad - underbart! Lustgas efter en stund04.00 Kommer upp ur badet - nu börjar helvetet!04.30-08.00 Minns ingenting. Bara smärta. Får EDA och konstant lustgas, men minns inga frågor, kan inte kommunicera, hemskt!08.04 Sonen föds! Jag sprack lite och moderkakan kom inte ut så det blev operation där de tog ut moderkakan och passade på att sy ihop mig. Träffade sonen 2,5 timma senare...De sista fyra timmarna vill jag inte uppleva igen, men jag har bestämt mig för att inför nästa förlosning skriva några korta punkter att ta med mig till förlossningen. De vill nog inte ha romaner och troligen blir det inte alls som du tänkt dig, men några önskemål kan man ju ha och förhoppningsvis blir några uppfyllda! Lycka till!