Finns det att köpa marsipan i olika färger?
Någon som vet om/var det finns att köpa marsipan i olika färger? Och måste man köpa separat alla färger eller finns det som paket med olika färger i???
Någon som vet om/var det finns att köpa marsipan i olika färger? Och måste man köpa separat alla färger eller finns det som paket med olika färger i???
Finns 3-pack med rosa, grönt och gult, i alla fall på ICA. Om det nu inte är mandelmassa, men ofta kan man ju ta vilketsom...
Det är marsipan du menar Soya.. jag har det i kylen
Annars kan du ju göra egen marsipan och färga den till den färg du vill ha det är välldigt enkelt att göra eller så använder du sockerpasta mer lättarbetad än vad marsipan är tycker jag personligen
Sonen fyller 1 år om några dagar så jag tänkte göra en tårta eller två får se hur det blir.
Tänkte att jag skulle köpa färdig marsipan som redan är kavlad eller göra egen marsmallowfondant (aldrig gjort) för att täcka tårtan med.
Men behöver olika färger marsipan? för att göra dekorationer med..
Finns det att köpa svart marsipan?
Kanske på konditori eller bageri.
svart fins inte utan då får man färga den själv med svart färgpasta
Tror det finns en butik som säljer svart färg i göteborg eller om det är via nätet men att man kan komma och hämta där
här är en sida på en butik i göteborg där kanske dom har åtminstone svart sockerpasta eller färger som svart den finns inte i vanliga affärer vet jag dom har öppet måndagar 11-14
Lycka till
http://www.tartdecor.se/
Klart det finns färgad marsipan att köpa =)
Köpte svart och vit till sonens sjörövartårta jag gjorde förra året.. :)
Här hittar ni massor:
www.kakburken.se
Vilken bra butik! Här ska det handlas!