• didda

Ni som plussat efter ivf- en fråga om ömma bröst....

Är på ruvardag 10 idag och kan inte låta bli att jämföra med min förra, misslyckade ivf-behandlning. Den gången (i maj) började brösten ömma efter några dagars sprutande med gonal-f, ömheten försvann sedan helt runt ruvardag 6.

Den här gången började brösten ömma lite senare, fick spruta en vecka innan de började ömma, men å andra sidan har de ännu inte slutat ömma! De känns mer spända nu också sedan ett par dagar och det kan jag inte minnas att de gjorde någon gång förra omgången.

Det är 14 dagar sedan jag tog pregnylen så om den haft något med ömheten att göra borde det ju ha gått ur kroppen nu?

Det skulle kunna vara vaggisarna som ger ömheten men förra gången gav de mig ju inga sådana biverkningar eftersom ju ömheten försvann trots att jag tog vaggisar....

Vad tror ni? Någon som känner igen sig? Varit med om liknande och sedan testat plus? Eller testat minus?

Tacksam för massor med svar

• Svar på tråden Ni som plussat efter ivf- en fråga om ömma bröst....
  • Glenda Glad

Mina bröst var ömma hela tiden jag prutade och sen ca 4-5 veckor in i graviditeten. Jag gissar på att det var Gonal F i början som gjorde dem ömma och sen var det graviditeten, men jag vet inte säkert för det var samma slags ömhet hela tiden.

Hoppas på ett fint plus denna gången för dig Mom70!

* Är i v 26 *
  • Hanna 77

Mom70, vid mina IVF:er har jag fått Ovitrell som ÄL-spruta och progesteron-vaggisar 3 ggr/dag från ET och framåt. Jag fick ömma bröst runt dag 5-6 nånting och sedan var de ömma fram till dag 11 ungefär och då släppte ömheten. Vissa läkare har sagt att det beror på att ÄL-sprutan går ur kroppen. Nu vid senaste IVF:en som lyckades så kom inte ömheten tillbaka förrän några veckor efter jag hade plussat så man kan definitiv plussa utan att ha ömma bröst. Jag håller tummarna för att allt går bra!

• Carrie

När jag fick + i februari ömmade bara ena bröstet precis som det gör när jag har pms Förvånad men en vecka efter + ömmade båda så det är så svårt att veta vad som är graviditetssymptom. Håller tummarna stenhårt för dig nu!

Carpe Diem!
  • didda

Och bara för att jag skrev det där igår så slutade naturligtvis mina bröst att ömma inatt Eller lite, lite finns kvar men det är inte jämförbart med hur dte kändes igår.... blev helt deppig, hade på något sätt inbillat mig att om ömheten bara fortsätter kommer dte betyda plus på testdagen....nu är jag övertygad om att dte bli minus igen

Men jag får hoppas att det är för mig som för Hanna77!

Fler som vill dela med sig om hur rattarna har betett sig vid plus?

• Charlotta71

Hej,
    Har precis återinfört två embryon idag och har haft sanslöst ont i brösten senaste veckan. Enligt läkaren är det hormonsprutorna som gör detta. Den 29:e är det testdag för att se om en eller fler embryon velat bli bebis hos mig...

• babynow

Håller tummarna för dig! Jag har testdag den 30:e. Har också två små som jag ruvar!

• didda

Har visst inte uppdaterat min tråd med resultatet. Det slutade med PLUS så för mig var detta med fortsatt ömma rattar en grav-symtom för dagen efter att jag skrev att de nästan slutat ömma kom ömheten tillbaka igen. Lycka till ni andra!

• Glenda Glad

Jättegrattis!!!

* Är i v 29 *
  • Anonym (--)

Hej.

Första återföringen fick jag inga symptom och det blev minus, tog progesteron 2ggr/dag. Den här gången gjorde brösten ont ca en v efter och det varade i ungefär 1 vecka. Trodde jag var gravid men testet visade minus igen... 
    Denna insättningen fick jag en ovitrellespruta som togs fem dagar innan återföring så tycker det är ganska långsökt att det skulle vara sprutan som plötsligt efter 2 veckor ger symptom. Kan vara progesteronet... kan också vara tidigt missfall..

Svar på tråden Ni som plussat efter ivf- en fråga om ömma bröst....