• SnipSnapSnut

Frågor om Trombyl när man fått missfall!

Var hos gyn idag 9 dagar efter ett kraftigt missfall med massa blod och blödningar i 3 veckor samanlagt. Ändå rådde han mig att försöka direkt utan att vänta en mens, han sa att slemhinnan läker fort. Jag har fått två missfall, ett konstaterat och ett som jag nu efteråt förstått var ett missfall då det såg ut precis som det konstaterade. Därför frågade jag honom om min endo och frågade om det kunde göra att man bildade proppar. Han sa att det fanns teorier om det men inget säkert. Men utan att jag bad om det skev han ut ett recept till mig på trombyl. Han sa att det inte var farligt. Nu några frågor:

1. Kan det vara farligt att ta dessa om man inte fått konstaterat att man behöver genom blodprov?

2. Hade ett hematom (blödning i livmodern) vid förra grav och undrar om man lättare kan få sådant med trombyl?

3. När började ni äta? Jag kunde börja redan innan ÄL men kan det inte vara svårt att för ägget att släppa då?

Tack om ni vill svara

• Svar på tråden Frågor om Trombyl när man fått missfall!
  • Hanniken

Hej! Jag kan nog inte ge dig så mkt svar, men jag sitter i en liknande sits.
    Jag har två dokumenterade mf, o sen som även du sa, så har jag ett tredje odokumenterat.
    I vanliga fall ska jag äta waran, men eftersom vi försöker bli med barn så sätter jag sprutor med bloförtunnande varje dag.
    Min gyn trodde att missfallen kunde bero på små proppar som bildas i livmodern, och att då mina mediciner inte riktigt räcker till.
    Hur som helst så beslöt min gyn att så fort jag plussar hemma igen så ska jag raka vägen in på gyn för att konfirmera testet. Visar det inget på deras gravtest så tar de blodporv o är jag då gravid så sätter de in trombyl.
    Det har gått en tid nu o i början hade jag säkert 1000 frågor, men nu vill jag bara ha det där plusset o stoppar gladeligen i mig lite extra piller om det betyder att jag får behålla bebben.

Jag beklagar verkligen ditt mf och önskar dig all lycka i den fortsatta bebisverkstan!
    Stor kram!

• SnipSnapSnut

Men jag förstår inte...sprutorna måste väl vara fragmin och det är väl ännu bättre än trombyl? Eller menar de att du ska ha både och kanske? Då blir det ju bättre verkan

• Hanniken

Jag tar innohep det e typ samma som fragmin. Sedan kommer jag då ta både sprutorna och trombyl. Så jag kommer bli lättflytande hehe nä men trombylen är ju inte så stark men tillräckligt för att göra sitt.

Svar på tråden Frågor om Trombyl när man fått missfall!