• Mammakärlek

Mitt tredje missfall, längtar så efter syskon!

Vet inte om det här inlägget hamnar rätt, men känns i alla fall som vi har svårt att få barn...

Har en fråga till alla som skrapats efter ma, fick själv ma i v 14 i jan i år och skrapades. Hade komplikationer med att allt inte kom ut efter skrapningen. Efter det har vi försökt bli gravida igen, för en vecka sedan fick vi positivt test, blev glada, men kunde ändå inte glädjas riktigt. Så idag började jag få rosa flytningar och ont i magen, alla symtom är som bortblåsta också... det blir mitt 3:e mf (har en son även)

Kan det bli någon skada i livmodern efter skrapning som leder till att man får mf nästa graviditet? Att kroppen inte kan behålla den? Hoppas att någon har erfarenhet av detta.

• Svar på tråden Mitt tredje missfall, längtar så efter syskon!
  • Villekulla1

Jag beklagar! Jag är i samma sits och längtar mer än något annat efter syskon till min dotter. Har haft två MA under året nu där jag har gjort skrapningar. Till mig sa de att risken var minimal att något skulle skadas vid en skrapning. Jag har även läst att risk finns att man kan få "sammanväxningar" som blir till förhårdnar i livmodern efter en skrapning, och att det skulle kunna påverka missfall. Jag tror dock att även detta var rätt så ovanligt. För säkerhetsskull gick jag på efterkontroll efter senaste skrapningen för att se att allt var ok med ett VUL nu innan vi påbörjar tredje försöket. Det känns ju tröstlöst men nu har jag fått Trombyl utskrivet som verkar ha funkat för en del här i forumet så jag hoppas så på att det ska lyckas nu.. Gå och prata med din gynekolog och be dem undersöka dig efter det här MF och fråga om tips och råd. Kanske någon annan här i forumet kan ge dig bättre svar än jag! Lycka till i allafall!!

Svar på tråden Mitt tredje missfall, längtar så efter syskon!