• Luloo

syntocinon, hur länge höll eran spray?

jag har fått syntocinon från Bvc och jag har haft den sedan förra torsdagen o nu e den nästan slut, skall de ta slut så fort?

hur länge har era flaskor räckt???

tacksam för svar

Min älskade Alvin 080616
  • Svar på tråden syntocinon, hur länge höll eran spray?
  • Luloo

ingen?

Min älskade Alvin 080616
  • brünnhilde

Min tog slut på ett par veckor ungefär.

• gabrielito

En fråga vad är det?Är det ett nässpray för att få mera mjölk?

Hur får man tag i det? Maria

• Lyran

Min spray har fortfarande inte tagit slut och nu är sonen snart 1 år!

Gabrielito: En spray till näsan för att stimulera utdrivningsreflexen, inte mängden mjölk.

Jag fick den på recept av BVC, att ta vid behov när M hade svårt att tömma bröstet.

• 3 Gullungar

Jag har haft den två gånger och den höll ca 1 vecka för mig. Då tog jag den vid varje amningstillfälle som man skulle göra.
    Det beror ju helt på om man tar den varje gång man ska amma och hur ofta man ammar.

• Luloo
    3 Gullungar skrev 2008-09-06 09:56:47 följande:
    Jag har haft den två gånger och den höll ca 1 vecka för mig. Då tog jag den vid varje amningstillfälle som man skulle göra. Det beror ju helt på om man tar den varje gång man ska amma och hur ofta man ammar.
    okey, har själv den o den har jag tagit slut på snart en vecka, visste inte om de kunde ta slut så fort men då det e fler kan man  med o ringa bvc efter en till
    Min älskade Alvin 080616
  • 3 Gullungar

jag hade uppehåll i ca två veckor men man kan ju alltid fråga om de skriver ut mer.

Luloo skrev 2008-09-06 11:31:15 följande:
    okey, har själv den o den har jag tagit slut på snart en vecka, visste inte om de kunde ta slut så fort men då det e fler kan man  med o ringa bvc efter en till
  • nessa79

Jag har också haft den, tog en sprejning innan varje amning och då räckte en flaska ungefär i en vecka. Då fick jag fler att hämta ut och efter ett par veckor fungerade det utan. Bara att ringa bvc så får du nytt recept.

• tricis

Min höll i ca en vecka, man skall slänga den efter en månad då den inte är bra längre om man haft den i rumsrempratur.

• lnflrmn

Ja tänkte precis skriva, hållbarheten öppnad förpackning är bara en månad!

Svar på tråden syntocinon, hur länge höll eran spray?