• rutz

Vilken klink är bäst i Stockholmsområdet/flest födda barn?

Tänkte be om några tips vart man ska vända sig för att utreda och få behandling.Vilken klinik lyckas bäst/är det några man ska undvika. Är det bäst att göra utredning i landstinget och sedan köra privat om man nu inte får någon ivf via landstinget när vi redan har ett barn? Eller tar det för lång tid att gå landstingsvägen när manär 38år, 39 om ett halvår?

• Svar på tråden Vilken klink är bäst i Stockholmsområdet/flest födda barn?
  • maammas

Jag går på MamaMia på Karlavägen, jag tycker att dom är jätte bra och så trevliga! Dock så har dom ganska så lång väntetid, jag fick vänta i nästan tre månader på min tid men nu när jag väl är igång med min hormonbehandling så får jag komma regelbundet för bodprover, vul och uppföljning.

Gå in på deras hemsida och läs mer om deras verksamhet om du interedan har gjort det.

Lycka till!

• Simba79

Det finns privata kliniker där man betalar landstingstaxa för utredningen. Ofta går utredningen fortare där än via landstinget. Så är det iaf i Göteborg, har dålig koll på Stockholmsområdet men det borde vara samma där...

www.fertilitetsguiden.nu finns länkar till alla kliniker i Sverige som gör ivf.

• rutz

Mamma Mia trodde jag bara hade mödravård, men de utreder också. Vad bra, det ska jag kolla upp! Fast tre månader låter länge för mig som närmar mig 39 med stormsteg.
    Någon som har koll på andra kliniker där man betalar landstingstaxa i stockholm? Där det går snabbare?

• rutz

puffar lite - någon som känner till någon klinik med bra resultat som inte har så långa väntetider?

• Vickan I

Tror tyvärr att det är väntetid nu på de flesta ställena i sthlm.

Vi utreddes på FC (fertilitetscentrum) och gjorde även ICSI (IVF) där sedan och fick + på första försöket. Vet inte om vi hade tur, men när vi ringde för att boka tid så fick vi komma direkt och efter att utredningen var klar så påbörjade vi även behandlingen på en gång.

Tog lite över två månader från utredningsstart till vi fick vårat efterlängtade + ! Så det var snabbt jobbat! Men FC är lite dyrare också...deras utredning är ex dyrare och ej enligt landstingstaxa. Vi valde dem ändå för att få börja direkt. Men har hört att det blivit lite väntettid även där nu?

www.fertilitetscentrum.se

Lycka till !

google it goddammit!!!!
  • rutz
    Svar på #5
    Låter bra! Grattis! Men vilka kliniker finns det då som betalas av landstinget?
  • Vickan I

sophia hemmet har landstingstaxa, men väntetid där nu har jag hört

google it goddammit!!!!
  • rutz

Ja, precis. Men är det den enda kliniken då i Sthlmsområdet som har landstingstaxa?

Svar på tråden Vilken klink är bäst i Stockholmsområdet/flest födda barn?