• styvmamma

sä jä--a orättvist

vår stora grabb ringde hem o grät hysteriskt i morse. mamman hans stod o skrek i bakgrunden..... Han vill hem, vill inte vara där....

jag vill till er..... kom o hämta mig i skolan.....

varför får hon vara hans mamma? vad har hon för rätt att göra honom så illa?

(står mer i min blogg)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-08 09:17
    Var upprörd när jag la in detta inlägget. Ska lägga till lite. Alla barnen här hemma är som mina barn. Behandlar alla lika. Vilket verkar vara svårt för många att förstå att man försöker vara en familj. Grabben ser detta som sitt "hem" När ens mamma står o skriker i bakgrunden att hon inte vill ha honom där om han ska bråka där tycker jag inte att de e konstigt att han kallar vårt hem för hem. Han säger att han ska hem till mamma när han ska till henne. Hon slår inte honom fysiskt men att säga till någon att man e trött på honom eller att han e så jävla jobbig eller e du helt dum e minst lika fel.

Har känt grabben sen han var mini o har starka känslor för honom. Kanske e de fel att kalla honom vår men samtidigt känns de ju så.

• Svar på tråden sä jä--a orättvist
  • Ärlig

Känns märkligt att kalla ett barn som inte är ditt för "vår" grabb men kul att det finns kvinnor som kan ta det så.
    ..."vill hem"... Anser han att han besöker sin mamma?
    Spontana funderingar bara.

Har en "bonus" som haft likadana utspel "jag hatar min mamma" "jag ska döda henne" "jag vill aldrig mer se min mamma"
    "kom och hämta mig jag vill inte vara hos mamma längre" "hon skriker alltid på mig" "mamma slog mig jättehårt"...

Visserligen har han sagt samma sak till henne angående sin pappa.

Och visst har det förekommit höga röster men endast i nödfall.
    Slag har endast utdelas av honom själv.
    Så barn kan ha en tendens att både ljuga, överdriva och säga saker de inte menar.

Ledsamt ifall det är så som du vinklar det, att mamman gör honom illa, hoppas ni isåfall kan sätta stopp för det och det NU.
    Orkar inte läsa din blogg utan går bara på det du skriver här.

• Zaria

Var det ett vanligt bråk eller att mamman faktiskt var elak mot honom? Misshandel eller dyl?

Tycker också sättet du beskriver honom på är lite märkligt "vår grabb" "hem" osv, det är ju pappans och mammans grabb och vad är "hem"? Hans hem är väl lika mycket hos båda föräldrarna?

Svar på tråden sä jä--a orättvist