• karusell

Stl-Till Vintern??

Hej!!!

Vad har ni tänkt köpa för stl på era vinterkläder....

Mina tvillingar Födda v.27 -Har nu hunnit blivit 15månokorigerat....
    Har nu stl 74 på i stort sett allt-har 68 på en del plagg...Skor 19-20 Fast de går inte själva en...men e på G=)
    Funderar på i vinter..vad kan de komma o ha för stl då...

Hoppas på några svar om tipps o vad/hur ni tänker =)

• Svar på tråden Stl-Till Vintern??
  • Myself30

Min son har nyss kommit i stl. 80 (fortfarande storr) och han är 18månader korigerat, och jag tänker köpa stl. 86 i hans overall.
    Han är 79 cm lång, och är välidigt liten...tror inte han kommer kunna röra sig så bra i en stl. 92 pga av att det blir förstort.

• liten elsa

Det är svårt med vinterkläder!
    Av erfarenhet med äldre sonen vet jag att vinteroverallerna ofta är stora även i "rätt" storlek och anpassade för att kunna ha vanliga kläder under. Ju större de blir desto längre räcker storlekarna, de växer ju inte lika snabbt som i början. Om de är 74 nu skulle jag gissa att storlek 80 räcker hela vintern.

Lillebror (som är prematur) kommer att bada i storebrors första vinteroverall...

• eeisor

Hade en diskussion med BVC om just detta för någon vecka sedan, hur lång trodde hon att M skulle vara framme i mars om han fortsatte på kurvan? Han är 72cm nu (11 månader) och hon trodde han skulle ligga någonstans runt 78-80cm på vårkanten så här blev det en finfin turkos och svart overall i 80.

Skor däremot är en annan diskussion, vågar inte ens tänka på det än...

Minns i december förra året när vi åkte hem från neo, lillskrutt nådde inte ens upp till luvan på overallen. Lille gubben...

Svar på tråden Stl-Till Vintern??