• mysaw

Ni med barn som har syndrom där ett av symtomen är lågt sittande öron. En fråga till er!

Hej,

Vad jag förstår har vissa vissa syndrom symtom som lågt sittande öron.

Hur kännetecknas lågt sittande öron? Beskriv gärna med ord. Hur sitter normalt sittande öron.

Jag tycker min dotters öron sitter lågt och är orolig för det.

• Svar på tråden Ni med barn som har syndrom där ett av symtomen är lågt sittande öron. En fråga till er!
  • evaviola

Sök på google. Bla så är lågt sittande öron ett av symtomen på FAS.

• j35

"Normal" position för öron är i höjd med ögonen. Om toppen av örat är lägre än ögonen räknas det som att de sitter lågt. Att ha lågt sittande öron behöver dock inte betyda något. När vi fick vår sons diagnos där ett av tecknen är just lågt sittande öron spanade vi in öronen på alla vi såg och det är inte så ovanligt som man kan tro att ha lågt sittande öron.

• Frenna

Min kille har ds, då brukar man ha lågt sittande öron, fast hans sitter inte lägre än brorsornas...

• gohappy

FAS =?
    Jag googlade och fanns mammor som druckit alkolhol som sen lett till att barnen fått FAS syndrom!

Den goaste PRINSEN har jag!
  • evaviola
    gohappy skrev 2008-09-02 20:56:11 följande:
    FAS =?Jag googlade och fanns mammor som druckit alkolhol som sen lett till att barnen fått FAS syndrom!
    öh, ja.... Och ett av kännetecknen på FAS är lågt sittande öron.
  • gohappy

Ok ...men det finns flera syndrome som innebär lågt sittande öron!

• evaviola
    gohappy skrev 2008-09-03 21:50:15 följande:
    Ok ...men det finns flera syndrome som innebär lågt sittande öron!
    Ja? Om du läst mitt inlägg ordentligt så ser du ju att jag skrivit BL.A...
  • VikkeVire

vår son har charge syndrom som också innefattar lågt sittande öron... men bara för att barnet har lågt sittande öron så behöver ju inte det betyda ngt, det är ju inte öronen i sig som gör syndromet. ordet syndrom innefattar ju flera symtom, det är ett samlingsord.

..:: Julia 13 maj-06 och Adam 2 maj-07 ::..
  • gohappy
    evaviola skrev 2008-09-08 10:29:14 följande:
    Ja? Om du läst mitt inlägg ordentligt så ser du ju att jag skrivit BL.A...
    Jo, lät bara så drastiskt att inleda med ett syndrom förslag där mamma ska ha missbrukat alkohol under graviditeten.
  • Anonym (Undrar)

Hur gick det? Undrar annars samma? Kan de vara lågt sittande utan genetiska avvikelser?

Svar på tråden Ni med barn som har syndrom där ett av symtomen är lågt sittande öron. En fråga till er!