För oss med höga nivåer av prolaktin
Den här tråden är till för oss tjejer som vill bli gravida, men kämpar mot för höga nivåer av prolaktin.
Jag är 33 år och slutade med p-piller sommaren 2007. Vintern 2008 hade mensen Tant Röd ännu inte dykt upp och jag hade flera konstiga symptom. Efter besök på gyn och flera provtagningar fick jag veta att jag hade för höga prolaktinnivåer; ca 200. Efter magnetröntgen konstaterades också en godartad tumör (s.k. mikroadenom) i hypofysen.
Jag går nu hos en överläkare på endo-avd och äter pravidel. Tyvärr har mina värden gått åt fel håll den senaste tiden trots dosökning och tumören vägrar minska i storlek (har gjort 4 magnetröntgen av huvudet). Verkar även som jag fått problem med sköldkörteln och har gjort en del tester sista tiden.
Idag dök DEN dock upp; Tant Röd, Indianerna, Röda veckan...kärt barn har många namn. Blev helchockad av att plötsligt få mens!!!
Har en hel del biverkningar av Pravidel och hoppas slippa äta den resten av livet.
Jag är nyfiken på alla er andra med liknande problem. Krymper era tumörer? Hur mår ni av medicinen? Blir ni gravida?
Skriv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!