Koagulerar jag för lätt???
Tänkte att ni här inne som tråkigt nog fått erfarenhet av detta med missfall kanske kunde hjälpa mig. Hade ett fruktansvärt missfall för några dagar sedan där det fullkomligt störtblödde och jag hade fruktansvärt ont. Först kom det ut som jag tror var foster, hinnsäck osv....de klumparna var många, små och hade skrovlig yta. Detta fortsatte komma ca 2 timmar. Jag blödde också massa rinnande blod. Därefter börjar det komma klumpar som blev så stora som 5 cm tjocka och blanka...såg ut som koagulerat blod....jag fick ut ca 5 sådana stora klumpar innan missfallet efter ca 4 timmar började lägga sig och övergå till riklig mens.
Kan dessa stora klumpar som bildades så lätt tyda på att man lätt koagulerar och att det då uppstår proppar som är det som gör att fostret dör? I så fall kan man väl äta trombyl? Dock är jag lite rädd för innan missfallet konstaterades det att jag hade en blödning bredvid hinnsäcken i livmodern så jag höll på att blöda brunt även innan missfallet. Då kanske trombylen gör att jag får ännu mer blödningar inne i livmodern....