• SunnivaEmilia

Tidigt missfall/Tidig mens/ Eller vad?

Nu har jag en liten fråga till er alla kloka människor, hoppas någon kan svara!

Fick min mens 4 dagar för tidigt denna månaden, hade haft lite olika symtom innan, som jag inte brukar ha innan mens, bla hade jag ömmare bröst, många dagar innan mensen skulle komma, och hugg/ stick i livmodern och på sidorna.

Mensen uppförde sig inte alls som den brukar, den var inte lika riklig, och det kom inte så mycket i bindan, men det kom rätt kraftigt i toan.
    Alla nyanser av rött var det nog, från mera brunt, till klart rött.

Okej, allt frid och fröjd, ingen fara på taket för vi har inte ens börjat försöka på riktigt än.

Men nu då, innan mensen ens är slut, så börjar mensvärken om, det hugger till lite, och små-värker i livmodern igen.
    Brösten ömmar liiite fortfarande, och jag är otroligt trött.
    Tillpåköpet blir jag sjuk också, förkyld med feber.

Bara kom att fundera lite, tror ni det var en knäpp mens? Ett tidigt missfall? Riklig nidblödning?

• Svar på tråden Tidigt missfall/Tidig mens/ Eller vad?
  • sugröret

Ååh du förklarar prcis som jag har de! undra också va de kan vara..har precis lika som dig..är orolig att de är mf,orkar inte me ännu ett..
    mensen kom 8 dagar för tidigt och mensvärken har satt igång på nytt och är väldigt svullen om magen och brösten vilket jag inte brukar va annars

• SunnivaEmilia

Ja visst är det märkligt?

Har aldrig vart med om nåt liknande..

Vet ju också att man kan kolla med grav test, men vill inte riskera att det visar positivt, ifall det är ett tidigt missfall..

• Dancia

Det kan vara nästan vad som helst. Jag fick missfall bara några dagar efter BIM och blödde extremt mycket, det forsade ur mig och jag fick ha lager av handdukar under mig på natten. Jag blödde i totalt två veckor. Oftast blöder man mycket, även om det är tidigt missfall. Jag visste inte att jag var gravid innan jag fick missfallet, men sökte vård då jag hade så fruktansvärt ont och blödde så länge. Jag hade gravhormoner kvar i kroppen och test visade positivt. Om du vill veta att det var ett missfall så kan du ta test, men jag råder dig inte till det. Det är mycket lättare att inte veta om det och tro att det är vanlig mens.

Men som sagt, jag tror inte det är missfall, mensen kan ju komma tidigt ändå

• SunnivaEmilia

Ja precis, bättre att inte veta, för det kan ju lika gärna vart som du säger tidig mens!

Det var bara det att den brukar vara så regelbunden, och den har i flera år betett sig på samma sätt också..

Inte lätt att veta vad kroppen sysslar med;)

• cachew

Jag läste här på FL häromdagen att vi får missfall oftare än vi tror, fast de flesta sker före eller i samband med BIM. Och att vi oftast tror att det är mensen som kommer.

Så jag håller med Dancing Sunrise att du inte ska testa.

För, om jag går till mig själv, så hade det "slagit" hårdare att veta om ett missfall än att inte ha lyckats denna månad heller.

• Dancia
    cachew skrev 2008-08-28 20:28:48 följande:
    Jag läste här på FL häromdagen att vi får missfall oftare än vi tror, fast de flesta sker före eller i samband med BIM. Och att vi oftast tror att det är mensen som kommer. Så jag håller med Dancing Sunrise att du inte ska testa.För, om jag går till mig själv, så hade det "slagit" hårdare att veta om ett missfall än att inte ha lyckats denna månad heller.
    Håller med dig, Jag planerade ingen graviditet eftersom jag har en son på 5 månader, men att få veta om missfallet jag fick för 2 veckor sedan knäckte mig mycket ändå, hade varit bättre om jag fortfarande trott att det var mensen.
  • sugröret

Dancing sunrise: Beklagar missfallet :/
    jo lär va bättre att inget veta om de skulle va så nu..

• SunnivaEmilia

Dancin sunrise och cachew, jo jag har också läst om det där med missfall, och det var därför jag började misstänka det.
    Och nej, vill heller hellst inte veta ifall det var det.
    Så inga test, men man funderar ju ändå..

Svar på tråden Tidigt missfall/Tidig mens/ Eller vad?