Vill bara dela med mig
Den 29 november 2007 blev jag inlagd på förlossningen pga prematura sd.
jag fick Bricanyl dropp för att stoppa värkarbetet i 4 dgr.
Värkarna avtog till och från.När jag inte hade värkar koppades bricanylet bort och jag fick gå lite men annars var de bara sängläge som gällde.
Då var vår dotter knappt 4år och saknade mig jättemycket.
Hon förstod inte varför inte mamma kund ekomma hem.jag var ju frisk.
Det var en mycket jobbig tid eftersom min kille oxå var kvar på sjukhuset med mi,om bebis skulle födas.
Vår dotter var då hos mummu muffa och farmor.
Efter 4dygn på förlossningen gick de inte att stoppa värkarbetet mer.Bebis ville ut.
Jag var då i v33+0 när vår älskade lilla prinsessa föddes.
Hon vägde 2080g,43cm lång och helt prefekt.Hon var helt frisk och andades själv.
Hon fick ligga i kuvös i 3dygn med övervakning på och efter 3 dygn placerades hon i värmebädd.Hon är allt en liten kämpe.
Vi stannade på neo i sammalagt 7dgr,men jag hade tillbringat 11dgr på sjukhus,och vart hemma nån enstaka dag och timme.
Vår lilla sessa ammades efter 2dygn,hon var såå duktig på att suga.
Sonden hade hon kvar i 5dgr då hon själv drog ut den.
Jag tänker tillbax på den tiden,vilken tuff tid det var,långa dagar och nätter,ingen sömn men att allt har gått så otroligt bra och fort.
Jobbigast var att försöka vara mamma åt min dotter hemma med.Det tog hårt på henne eftersom hon inte fick vara på neo och träffa lillasyster.
Vår lilla tjej är idag 8,5månad,busig och aktiv.
Aldrig kunde man tro att den lilla varelsen som föddes för 8,5månad sen skulle växa så fort och bli en riktig buse.
Ville dela med mig bara
Stolt mamma till Nathalie och Felicia