• Vad skall jag göra

Har 4 veckor kvar och är livrädd.

Jag är så rädd för förlossningen. Var hos min bm idag, kom in till henne o bara stortjöt. Vi har pratat om alternativ som igångsättning och snitt. Men jag vill ju "klara" det på vanligt vis. Är ju medveten om att det är ju bäst för barnet.

Har panikattacker från och till sen 4 år. Medicineras självfallet för det och går på regelbundna samtal.

Men känner att just nu hjälper det inte. Det sker så mycket runt omkring mig nu hela tiden. Hur orkar ni andra??

• Svar på tråden Har 4 veckor kvar och är livrädd.
  • Kusin Knase

Jag gick på samtal hos mödravården under hela graviditeten för min grava förlossningsskräck. Har du inte fått någon remiss till ett sådant ställe? Det räddade mig, kan jag lugnt säga. från att ha haft panik vid tanke på förlossningen kunde jag till slut _se fram emot den_, helt otroligt.

• Trixie 74

jag ska föda om 30 dagar och var hos bm idag och pratade om förlossningen. Kejsarsnitt eller vaginalt? Jag gjorde kejsarsnitt förra gången pga av prematur födsel och alla tycker att jag ska göra det igen(familj o vänner)...men det är häftigt om man kan fixa det själv vaginalt!
    Se till att du är påläst om förlossningen allt vad du kan och vila mycket om du kan och behöver.Är man rädd och spänner sig blir förlossningen antagligen mycket jobbigare. Läs på och se vad som känns bäst för dig.
    Kram och lycka till!

• LyckaJones

Om du vill ha extra stöd så kan du kontakta en doula.
    Hon kan hjälpa dig innan och under förlossningen.
    Du kan läsa mer på www.doula.nu

• softisch

har 21 dagar kvar och är livvrädd

• Idaaa1982

Hej!!

När jag var gravid var jag LIVRÄDD inför förlossningen! Inför smärtan, att något ska hända mig eller barnet, jag trodde helt enkelt inte att jag skulle klara av det efter allt man hört osv...

Men jag kan LOVA dig (och er andra som är rädda) att när förlossningen väl kommit igång så kommer ni inte ha en tanke på er rädsla! Ni har fullt upp med annat!

Detta kanske inte hjälper er i rädslan, men tänk på det efteråt... Ni ÄR inte rädda under förlossningen..

Som sagt var jag så himla rädd! Men när väl mina värkar kom igång så var min rädsla så gott som bortblåsta!
    Ut kom hon utan någon som helst bedövning, fick varken sy eller något annat!

Svar på tråden Har 4 veckor kvar och är livrädd.