Tatuering och epidural?
Ja, hur funkar det egentligen om man har tatuering i svanken, kan man få epiduralen ändå? Jag har en ganska stor (kanske 10-15 cm upp och lite bredare utåt sidorna)...
Ja, hur funkar det egentligen om man har tatuering i svanken, kan man få epiduralen ändå? Jag har en ganska stor (kanske 10-15 cm upp och lite bredare utåt sidorna)...
dedär me att man inte kan ta epidural e bara skitsnacka.. för de första tar man inte epiduralen i svanken utan mer mitt i ryggen vad jag förstått...... så de skall inte vara nå problem
Undrar också...
Fast jag har kinatecken, så dom borde kunna sätta den om man nu ska ha den, mitt emellan det svarta....
Beror helt på hur stor det är och var den går.
Jag fick min ner mot svanken (bedövningen)
SItter tatueringen precis där dom vill sticka så går det inte. Ni får helt enkelt visa en läkare och fråga tycker jag. för att vara på den säkra sidan,
jag har hela ryggen tatuerad, så då kan jag inte få det då? Men borde inte en narkosläkare kunna känna vart nålen ska sättas?
för min del blev det så att en läkare tittade över tatueringen och bestämde utifrån det att det fanns utrymme för nålen. man kontrollerade också huruvida tatueringen innehöll något ämne, kan det ha varit järn? mao, det kan bero på när/i vilket land tatueringen är gjord lika väl som på var den sitter.
det är mycket mycket sällan de inte kan sticka pga tatuering i ryggen.
Någon gammal myt som lever kvar.
Har inte en aning, men det har jag aldrig hört, bara att dom inte kan se vart den ska sitta om man är tatuerad.
Jag har tatuering i svanken och jag fick eda under förlossningen. Narkosläkaren satte den lite högre upp bara, inga problem.
Narkosläkaren ser över tatueringen, om han kan sticka säkert på en punkt, även om tatueringen är där. Men det får inte vara tatuerat just på den punkten då, huden måste vara "ren" från tatueringar.
Om jag minns rätt så är det snarare så att det inte får komma färg in i ryggmärgsvätskan. Inte helt säker dock.
Å andra sidan kanske du inte behöver epiduralen?