• prrosen

är jag löjlig??

Skall få mitt första barn i feb, men har två bonusar.
    Problemet är att min sambo tycker att jag är löjlig för att jag vägrar använda saker som finns kvar sen dom andra var små, typ vagn, säng o kläder.
    Att jag vägrar har inget med barnen att göra utan att jag inte vill ha saker som "hon" använt eller som dom köpte när dom var tillsammans.. vi kommer hyfsat överens men jag gillar henne inte!

• Svar på tråden är jag löjlig??
  • Pochahontas

Eftersom du frågar så svarar jag: Ja, du är väldigt löjlig.

Det hade varit en sak om det varit grejor som du helt enkelt inte tycker är din smak, eller så. Men att inte vilja ha saker som "hon" använt tycker jag är urlöjligt.  Har du tänkt på att kanske din sambo tycker det är jätteroligt att få låta minsta syskonet få ärva nåt som stora syskonen haft?

Jag har en son, vi har en gemensam dotter, och pappan till min son har en dotter med sin fru. Vi har kvar grejor som sonen haft och som lillan får ha nu. En del har pappans son fått använda. Det har också hänt att deras son fått grejor från vår dotter som är lite äldre än deras.

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • susannah dean

Nej du är inte löjlig!
    Inte en chans i helskotta att jag kommer att använda ex:ets saker till min och sambons framtida ungar.

• aprilbebis

Förstår dig!! Det hade inte jag heller velat. Inte löjligt alls, klart man vill köpa eget till sitt eget första barn. Att planera sånt är ju halva nöjet under graviditeten!

• Pochahontas

Men alltså... Hur tänker ni? Det är ju kanske jätteroligt för syskonen att få låta minstingen använda sånt som dom själva haft...

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • susannah dean

Att när jag får mitt första barn så ska mitt första barn få de sakerna som jag och min sambo köpt till vårt första barn, inte de sakerna som hon och han köpt till sitt barn.

• Frango

aprilbebis skrev 2008-08-24 17:15:28 följande:

Förstår dig!! Det hade inte jag heller velat. Inte löjligt alls, klart man vill köpa eget till sitt eget första barn. Att planera sånt är ju halva nöjet under graviditeten!
    Håller helt och hållet med. stå på dig du!
  • Hoppentoss

Nej det tycker inte jag...

När vi får barn vill inte min man att vi använder kläder som mina andra tre barn haft...Så...jag förstår dina känslor.

Alla har rätt till sina känslor även om många kanske tycker dom är löjliga..

Kram på dig.

prrosen skrev 2008-08-24 17:10:08 följande:
    Skall få mitt första barn i feb, men har två bonusar. Problemet är att min sambo tycker att jag är löjlig för att jag vägrar använda saker som finns kvar sen dom andra var små, typ vagn, säng o kläder.Att jag vägrar har inget med barnen att göra utan att jag inte vill ha saker som "hon" använt eller som dom köpte när dom var tillsammans.. vi kommer hyfsat överens men jag gillar henne inte!
  • susannah dean

Och grattis till bebisen så klart!

• Viewsonic

Ja, det är löjligt. I och för sig förstår jag till viss del känslan, men skulle lätt strunta i det pga alla pengar man sparar. Skulle absolut använda det.

dator heter det. datOR...
Svar på tråden är jag löjlig??