• MiniVi

Vad kan det vara för "uppklarning" i livmodern om det inte är graviditet?

Hej...

Jag vet om det finns ngn tråd för detta så jag gör en egen...

Jag har haft 2 MF i år, ett i april i v.9 sedan väntade jag en mens för att försöka på nytt... O stickan visade positivt :) Men sedan den 11e juli i ca v.8 så fick jag en störtblödning o på VUL kunde de inte se ngn aktivitet vilket ledde till att jag var tvungen att skrapas den 14e juli... :S På ultraljudet såg de även en cysta på äggstocken som punkterades.

Men nu är det så att min mens inte har dykt upp... Den 14e augusti visade det ett starkt + på stickan. Det var alltså en månad efter skrapningen (ungefär 4,5veckor). Lite förvirrad var jag om det möjligtvis kan vara hormoner från den "förra" graviditeten som gav utslag... Men starkt + 4,5 veckor efter...hmmm :S

Hur som helst var jag på VUL i torsdags (21/8), 5,5 veckor efter skrapningen... Grav. testet visade även positivt där men på VUL kunde hon se en "uppklarning" högst upp i livmodern. Vad kan det vara om det inte är en graviditet? Hon sa att det kan vara en tidig graviditet men att det är konstigt att stickan redan visar positivt i sånt fall... Hon tog blod prov för att se hcg-nivån i blodet, ska även testa imorgon o se om det ökar och den 2a september ska jag på nytt VUL...

Vet inte vad jag ska tro... Vågar ju inte ens hoppas, blir snarare lite orolig över vad det kan vara... Har molvärk hela tiden, känner mig lite yr o är jättetrött, jag har dock inte ngn värk i brösten...

Någon som varit med om samma sak eller kan ha ngn aning om vad min kropp "håller på med"...:S?

• Svar på tråden Vad kan det vara för "uppklarning" i livmodern om det inte är graviditet?
  • Diorlover

har du fått blodprovet? vill du vara gravid

• Diorlover

oj d så det var aldrig missfal.. lyllos henne. vilken solskens historia.

• MiniVi

Hej, roligt att ngn svarat :)

Jag har inte haft tid att kika på ett tag. Men graviditeten på min presentation var från min förra graviditet.. Den då jag skrapades 14/7.

Diorlover: ja jag vill vara gravid ;)

Jag tog ju blodprover i samband med VUL som jag beskrev o då var hcg-nivån runt 2500 och 4 dagar efter var det nästan 10000. Sedan var jag kallad på ett till VUL en vecka efter det andra blodprovet och då såg hon en graviditet men kunde inte avgöra hur långt gången ;) Hon tog även ett blodprov o då var hcg-nivån ca 56000, så jag håller tummarna för att det fortsätter i den här riktningen... Jag ska tillbaka på fredag på undersökning... De verkar ändå tycka att ngt är lite "skumt"... Men känns ändå bra att de håller koll... Vågar inte själv tro att det ska gå vägen men håller alla tummar jag har :)

Svar på tråden Vad kan det vara för "uppklarning" i livmodern om det inte är graviditet?