Vad kan det vara för "uppklarning" i livmodern om det inte är graviditet?
Hej...
Jag vet om det finns ngn tråd för detta så jag gör en egen...
Jag har haft 2 MF i år, ett i april i v.9 sedan väntade jag en mens för att försöka på nytt... O stickan visade positivt :) Men sedan den 11e juli i ca v.8 så fick jag en störtblödning o på VUL kunde de inte se ngn aktivitet vilket ledde till att jag var tvungen att skrapas den 14e juli... :S På ultraljudet såg de även en cysta på äggstocken som punkterades.
Men nu är det så att min mens inte har dykt upp... Den 14e augusti visade det ett starkt + på stickan. Det var alltså en månad efter skrapningen (ungefär 4,5veckor). Lite förvirrad var jag om det möjligtvis kan vara hormoner från den "förra" graviditeten som gav utslag... Men starkt + 4,5 veckor efter...hmmm :S
Hur som helst var jag på VUL i torsdags (21/8), 5,5 veckor efter skrapningen... Grav. testet visade även positivt där men på VUL kunde hon se en "uppklarning" högst upp i livmodern. Vad kan det vara om det inte är en graviditet? Hon sa att det kan vara en tidig graviditet men att det är konstigt att stickan redan visar positivt i sånt fall... Hon tog blod prov för att se hcg-nivån i blodet, ska även testa imorgon o se om det ökar och den 2a september ska jag på nytt VUL...
Vet inte vad jag ska tro... Vågar ju inte ens hoppas, blir snarare lite orolig över vad det kan vara... Har molvärk hela tiden, känner mig lite yr o är jättetrött, jag har dock inte ngn värk i brösten...
Någon som varit med om samma sak eller kan ha ngn aning om vad min kropp "håller på med"...:S?