• SJN

Hur var det när ni gick tillbaka till jobbet?

Jag går tillbaka till jobbet om en vecka, ska arbeta heltid efter ett år med min son. Min man ska då ta över i 6 månader. Känner mig ledsen och stressad över att börja arbeta igen, även om jag ser fram emot det lite grand. Hur tyckte ni att det kändes när ni började jobba igen?

• Svar på tråden Hur var det när ni gick tillbaka till jobbet?
  • fruis

Först kändes det sóm en befrielse eftersom jag var så trött på att vara hemma. Det var skönt att kunna sitta och prata med andra vuxna i lugn och ro och att hinna läsa på pendeltåget osv.

Däremot så är det en stress att jobba när man har ett litet barn tycker jag. Speciellt om de somnar tidigt på kvällen som mitt. Man stressar hem från jobbet för att hinna träffas litegrann innan det är dags för läggning och man ser aldrig sitt barn pigg och glad utan bara trött (jo på helgerna förstås men då är man också själv så trött). Det är stressande att slitas mellan två världar och aldrig få någon riktig paus. Tycker inte heller att man har samma goda kontakt med sitt barn när man jobbar eftersom man inte känner till allt som hänt under dagen och därför har lite svårare att hänga med i utvecklingen. Inte så att man blir en komplett främling men det tar längre tid att förstå vad barnet menar.

• SJN

Tack för svaret! Jag får se till att njuta av de här få dagarna jag har kvar.

Svar på tråden Hur var det när ni gick tillbaka till jobbet?