• Strix

"Hugg" i magen vid missfall?

Jag har haft en MA som upptäcktes vid ultraljud i vecka 10. De såg inget embryo, men hinnsäcken var så stor som den skulle vara i vecka 6. Jag tror att jag kanske vet när embryot slutade utvecklas.

Vecka 5 eller 6 fick jag en kväll en plötslig smärta i magen som jag inte känt förut. Det var som ett hugg på diagonalen rakt igenom magen och ut i ländryggen. Har någon annan känt så och var det i så fall i samband med mf eller ma?

Enligt en läkare känner man inte smärtor på det sättet vid ma.

• Svar på tråden "Hugg" i magen vid missfall?
  • Strix

puffar lite.

Är det verkligen ingen annan som har fått en snabb huggande smärta vid missfall utan att det börjat blöda?

I så fall kanske doktorn hade rätt och det jag kände var något helt annat.

• Milla1972

Å stackare, jag lider med dig!
    Det var ungefär likadant för mig. I vecka 6 fick jag så ont på höger sida av livmodern så jag fick komma upp på Gyn och göra ett VUL, jag blev nämligen skraj att det var X. Läkaren sa att "bebisen" låg där den skulle, kanske var den lite mindre än vad den borde vara! Jag blev överlycklig att allt var OK! Började berätta för omgivningen att vi skulle ha barn. Vid 11+0 började jag blöda lite smått, livrädd ringde jag Gyn och fick komma upp akut. En annan läkare kunde då med nytt VUL konstatera att min bebis inte hade vuxit nåt sen v5+? = MA... Jag skrapades tre dagar senare (för tre veckor sedan) Så jag håller med dig, jag tror oxå att jag kände när det gick åt skogen, men har inte pratat med någon läkare om mina misstankar.

Kramar

• mirakelhopp

Jag hade MA för ungefär 1 år sedan. Fast med mig var det tvärtom. Jag blev nästan förbannad när läkaren sa till mig att där inte fanns något foster. Jag hade alla symptom i hela världen och min kropp producerade gravhormoner som bara den. Läkaren själv tyckte detta var mystiskt och ville att jag skulle komma tillbaka om några dagar. Men han hittade inget då heller.

Det enda som fanns var en hinnsäck som växte som den skulle, gravhormonerna ökade dramatiskt och alla symptom fanns.

Till slut insåg även jag att det finns väl inget foster då då.. Jag bad om piller så att min kropp fattade att jag inte hade något därinne. Men det kändes läskigt att ta dem... Tänk om det egentligen fanns en liten som gömde sig i något hörn??

Nu är jag iallall gravid igen. Vi får se hur det går denna gång!

• Strix

Hoppas att det går bra denna gång Mirakelhopp!

Tyvärr har jag varit med om ett nytt MA precis. Ironiskt nog hade jag enorma magsmärtor innan det upptäcktes. Igen alltså. Fast smärtorna var inte likadana så det hade nog ingen betydelse för missfallet.

• mirakelhopp

Usch, stackare.... *kram*

Tack!

Svar på tråden "Hugg" i magen vid missfall?