• Ann Sarah

ang babys utveckling

babys utvekling
    Fråga ang utveckling
    Hej

är jätte orolig för våran lilla gabriel .. han är nu snart 7 veckor och ger inga svars leenden alls ? och fäster blicken men inte på oss .. och jollrar inget alls ..

detta står på 4 veckors babysar skall kunna i bvc boken ?

hur är era små ?

han är ju född i vecka 37 gör detta någon skillnad han är ju inte ålders korrigerad ?
    han blev också svårt sjuk i blodförgiftning som 9 dagars baby och hamnade på neo 1 vecka och går fortfarande på penicilin kan det spela in med ?

han är ju precis på gränsen till prematur om jag förståt det rätt ?

MVH ANN
  • Svar på tråden ang babys utveckling
  • Lareesa

min lilla dam började nog inte le förrän hon var 3 månader (okorr. tid) och hon är född i v.27. Det började med att hon smålog och det var inte förrän hon var 6 månader(okorr. tid)som hon skrattade högt. Innan det skrattade hon endast högt i sömnen. Jag var också orolig men till slut kom det och nu kan hon inte sluta le istället. Helt underbart.
    Jollret/pratet kom nog runt samma tidpunkt. Fäste blicken gjorde hon redan vid 4 månader (okorr. tid)

• Therese33

Tycker inte du skall läsa i BVC boken och haka upp er på det, låt utvecklingen ta den tid det tar, alla barn är ju olika!

• Elpida

Min kille född v 32 log första ggn 3månader gammal, dottern född v 36, 2 månander. Helt normal låter er lille Gabriel

• Nellies matte

Min tjej som föddes i v26+5 svarslog inte förrens hon var 4½ månad.

• knäppisen

Han har haft en tuff start. Klart man inte kan utvecklas lika snabbt som fullt friska fullgångna barn då.

Svar på tråden ang babys utveckling