• karusell

Hur har ni gjort-tänkt??

Har tvillingar pojkar födda i v.27....
    -De är nu 14mån

Min fråga e..........
    Jag har förtidspension o sambon jobbar heltid

-Får vi då ha tvillingarna på dagis??
    -Kan de vara så att vi får ha 15tim i veckan?
    -Eller....vad e de som gäller??????

-Tycker fortfarande att de e lite för små en för dagis...-de går inte en.
    Men vill i alla fall veta vad som gäller....

Hur har ni tänkt/gjort??

• Svar på tråden Hur har ni gjort-tänkt??
  • Mrs Mack

Hej! Jag jobbar på förskola och har fattat det så som att alla får söka och ha sina barn som 15-timmars. 15-timmars gäller när: någon av er är arbetslös eller man är hemma med barn nr. 2. I ditt fall vet jag inte hur dom gör men skulle tro att ni får ha 15 timmar.
    Jag är ingen expert på detta men det hjälpte väl lite

Ang. när dom ska börja på dagis är ju helt upp till var och en men jag vet att personal på förskolan tycker att så små barn inte har nåt på dagis att göra. Men nu har ju inte alla möjlighet att vara hemma med dom små liven.

• pritt

hade jag varit dej och ändå varit hemma, hade jag haft dom hemma tills iaf 2 år. Min dotter är född v 27, och fick jättemkt infektioner när hon börjadepå dagis, hon började när hon var 1 1/2 år. Så har du möjlighet till det, så är det nog bäst för dom!

• MsBeauty

Min son är född v. 24 och jag kommer att vara hemma med honom i flera år. Det kommer jag iofs med kommande barn också. Möjligtvis att de kan gå 15 timmar i veckan på förskola, när de är över 4 år. Innan det är det Öppen Förskola som gäller, från 1 års ålder.

• knäppisen

Men vad säger FK ? FÅR du ha dom hemma för FK ? Eller tycker inte de att "om du kan ta hand om barnen kan du jobba" ?

Tror längden på barnens dagar på dagis beror på din sjukdom. För att nu svara på frågan.

• Proletariatet

Vår dotter är född i v.24+1, är nu 21 månader, men jag känner att hon är för liten för dagis. Skräckscenarion om hur sjuk hon kan komma att bli gör också att jag hellre har henne hemma. Vi går till öppna förskolan istället, då kan jag gå hem om någon är dum nog att ta med sitt sjuka barn dit.
    Men alla gör vad som passar bäst för dem

Svar på tråden Hur har ni gjort-tänkt??