• sanna88a

    industriarbetare, 5-skift

    vad kan man få ut efter skatt i månaden ungefär som indusriarbetare, 5 skift?
    jobbar du 5 skift, vad får du ut isåfall?

  • Svar på tråden industriarbetare, 5-skift
  • Toker

    Hej!

    Körde 5-skift för hmm... 7 år sen och då fick jag väl ut 18-19 efter skatt... det var bra betalt i och med de obekväma tiderna.

    Har du nåt sånt jobb på gång eller? Jag tyckte det var bra också då man hade ledigt mycket... kan ju dock inte säga vad man får ut idag men då tyckte jag det var rejält fina pengar.

  • sanna88a
    Toker skrev 2008-08-20 20:46:15 följande:
    Hej!Körde 5-skift för hmm... 7 år sen och då fick jag väl ut 18-19 efter skatt... det var bra betalt i och med de obekväma tiderna. Har du nåt sånt jobb på gång eller? Jag tyckte det var bra också då man hade ledigt mycket... kan ju dock inte säga vad man får ut idag men då tyckte jag det var rejält fina pengar.
    min man har fåt ett jobb via ett bemanningsföretag som är 5 skift :D
    gud, det är ju bra betalt!
  • sanna88a

    han kommer bara få ut 14 efter skatt, det är ju ASDÅLIGT :O

  • Anonym (Skift)

    30.000-35.000 efter skatt på 5skift får jag ut. Jobbar på industri dock som konsult. Hade jag varit anställt på firman hade jag fått ca 3000kr mindre i månaden, men då fått bonusar och andra fördelar som gör att det jämnar ut sig.

  • Anonym (Göran)
    Toker skrev 2008-08-20 20:46:15 följande:

    Hej!

    Körde 5-skift för hmm... 7 år sen och då fick jag väl ut 18-19 efter skatt... det var bra betalt i och med de obekväma tiderna.

    Har du nåt sånt jobb på gång eller? Jag tyckte det var bra också då man hade ledigt mycket... kan ju dock inte säga vad man får ut idag men då tyckte jag det var rejält fina pengar.


    Jag tycker inte 18-19000 efter skatt var en bra lön om man arbetar 5-skift. ,

    jag arbetade 2 skift för två månader sedan. Där fanns även 5-skift. De hade ca 35,000kr efter skatt. 


    de hade även ledigt återkommande i 5 dygn. 


    de sa att det var tungt men de kunde inte motstå pengarna. Dessutom arbetade återkommande 4 st 12 timmarspass i följd. 


    men de var lediga mycket ibland mitt i veckan och arbetade på helgerna. 


    arbetar nu 2-skift på ett annat företsg och tjänar ca 25-26,00 efter skatt. Är ledig varannan fredag. 

  • Anonym (Tjänsteman inom industri)

    Beror helt på vilken typ av industri det rör sig om.

    Arbetar i processindustrin inte skift men vet ungefär vad vår skiftgående personal tjänar.

    Grundlönen ligger, beroende på erfarenhet, någonstans mellan 25' och 45'000 och på det tillkommer OB och andra tillägg på ca 33% vilket ger en bruttolön på ca 33' till 60'000.
    Detta ger i din tur en nettolön på ca 26' till 43'000 per månad.

    Våra högstalöner är högre än hos jämförbara industrier men tror inte du får så mycket mindre än 26'000 netto på femskift inom industrin.

    Kan vara att jag är hemmablind men har varit på lite olika ställen och tycker inte att lägstalönerna sticker ut åt något håll.

Svar på tråden industriarbetare, 5-skift