• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer Nr 6

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html

Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m30096983. html

Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m33071944.html

• Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer Nr 6
  • lillasnurre

Tack tack! jag är verkligen glad! Och igår när jag kom hem hade jag fått en stor giffi påse med ngt i. Det stod Karolisnaks jukhuset Huddinge på den, men inget brev eller ens en liten lapp låg det i den. Men där låg ett vackert keramikägg, i ett litet rede! Shit jag blev så glad så att jag började gråta igen!

Kram på er// E

• HannaS86

Awww vad sött av dem :) Jag fick 4000 kr på mitt konto efter några månader, det var det ;) Men barnmorskorna var så snälla och pratade så uppskattande om vad man gjort. Eller just det, jag fick presentkort på Åhlens. Har för mig att det var 50 eller 100 kr innan behandlingen och ca 200 efteråt också. Om jag kommer ihåg rätt, eller så blandar jag ihop det eftersom jag fick presentkort på Åhlens när jag slutade mitt förra sommarjobb ;)

• Magnolinda

Lillasnurre: Åh så stort att det gick vägen!! :)
    Jag kommer oxå donera på KS Huddinge när det är dax och undrar om du hade bett dem ringa eller om de ringer "automatiskt" och rapporterar hur det gått!?

• lillasnurre

HannaS86: Jag fick också lite pengar, 3000kr, de kom lagom till semestern var slut, så det var välkommet!

Magnolinda: De ringde för att kolla hur jag mådde, om jag återhämtat mig ordentligt och hur jag mått efter ingreppet. De brukar egentligen ringa ca tre veckor efter ingreppet, men jag var ju på semester då och sedna så var kliniken stängd för semester så det dröjde lite. De ringer annars inte och talar om hur det har gått, utan man får ringa in och fråga. När är det du ska ge?

• Singeladopt

Kul med ny tråd. Jag ska till SU nästa vecka. Hoppas att det går bra och att de vill ha mina ägg.

• Bei Bei

Jag har lite frågor som jag hoppas ni kloka FLare kan svara på

Vill donera ägg, men jag fick barn för 3,5 månad sedan. Just nu helammar jag och mensen har inte kommit tillbaka ännu.
    När kan jag börja karusellen att donera? Måste jag åka iväg eller finns det dessa möjligheter i Kalmar (där jag bor)

Tacksam för svar!

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • HannaS86

Asch, jag som gillar om man har svar på frågor men där går jag bet ;) Har tittat runt på nätet men inte hittat någonting vilket sjukhus som är närmast att donera på om man bor i Kalmar. Dåligt tycker jag, när det är sån brist på donatorer borde de ju "skylta" lite mer så kvinnor som kan tänka sig att donera hittar information.

När jag kollar på länssjukhuset i Kalmars guide verkar de inte ha någon avdelning för reproduktionsmedicin i alla fall som det heter i Göteborg. Men jag tror du borde kunna donera så snart du fått mens igen, då är ju ägglossning och allting som vanligt.

Ok, blir lite svammel av mig här. Hade nästintill gett upp men så hittade jag denna länken:
    www.villhabarn.com/aggdonsok.html
    Där kan du se vilket sjukhus som ligger närmast där du bor :)

Jag är förvånad över hurpass lite biverkningar jag har från nässprayen denna gången. Redan första dagen fick jag vallningar och det är ungefär lika ofta som förra gången. Andra dagen fick jag riktigt jobbig huvudvärk och undrade om jag skulle behöva ha det hela behandlingen, första donationen hade jag huvudvärk från och till hela tiden. Men det försvann och sedan dess har den inte kommit tillbaka. Förra gången hade jag ömmande bröst, det har jag inte nu heller.

Så jag är i stort sett som vanligt förutom ganska stora humörsvängningar.

• Mjölk
    Bei Bei skrev 2008-08-21 07:12:45 följande:
    Jag har lite frågor som jag hoppas ni kloka FLare kan svara på Vill donera ägg, men jag fick barn för 3,5 månad sedan. Just nu helammar jag och mensen har inte kommit tillbaka ännu. När kan jag börja karusellen att donera? Måste jag åka iväg eller finns det dessa möjligheter i Kalmar (där jag bor)Tacksam för svar!
    Hej! Mensen bör ju komma tillbaka såklart! Och du ska nog vänta tills du inte ammar mer. närmaste för dig är nog Malmö då. Mycket kan skötas på en vårdcentral nära dig men du bör väl komma på ett besök innan äggplocket i alla fall. hör med dem i Malmö! Jättekul att du vill donera!
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer Nr 6