• Hundini

En fråga från sjukhussängen 31+5

Hej,

Ligger för tillfället inlagd på Östra i Gbg med anledning av att vattnet gick den 7/8, har alltså lyckats "knipa" igen i 11 dagar (!!!!), har fått mina två kortisonsprutor och de kollar CTG och temp varje dag och allt är väldigt stabilt (har inga som helt sammanragningar). Är det ngn som hade samma komplikation och lyckades att hålla igen ett par veckor, om ja i så fall hur länge klarade ni er från vattenavgång till förlossning.

/ Linda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-21 12:59
    Eftersom tiden mellanåt går långsamt testar jag att blogga, min nybörjarblogg finns på www.metrobloggen.se/prematur

• Svar på tråden En fråga från sjukhussängen 31+5
  • Basses mamma

Hej! Vad skönt för dig att det är lugnt, så du kan få vila lite, så mycket det nu går under omständigheterna. För mig gick vattnet i vecka 23+0. Sedan föddes sonen i vecka 26+3. Så tre veckor och tre dagar lyckades han hålla sig kvar i magen. Vilken tur att du ändå tagit dig så långt in i graviditeten som du ändå gjort (fast det känns nog inte så för dig kan jag tänka mig). Hoppas, och tror, att allt går bra för er!

• Proletariatet

Hej! Mitt vatten gick inte, men jag vet hur det känns att ligga där och inte kunna göra så mycket annat än att hoppas. När jag väntade dottern satte förlossningen igång i v.23+4, tre dagars sängläge senare föddes hon. Med sonen satte det igång i v.22+2 (ingen vattenavgång, utan sammandragningar+kort livmodertapp) och jag låg fram till v.35+1 då han kom, mot slutet fick jag dock röra mig lite mer, men inte åka hem. Önskar er all lycka och hoppas att den lille stannar några veckor till iallafall.

• Full av förhoppning

Mitt vatten gick i vecka 21+1 och jag låg i strikt sängläge i exakt två månader, sen kom han ut 29+5

Hundini skrev 2008-08-18 09:44:41 följande:
    Hej,Ligger för tillfället inlagd på Östra i Gbg med anledning av att vattnet gick den 7/8, har alltså lyckats "knipa" igen i 11 dagar (!!!!), har fått mina två kortisonsprutor och de kollar CTG och temp varje dag och allt är väldigt stabilt (har inga som helt sammanragningar). Är det ngn som hade samma komplikation och lyckades att hålla igen ett par veckor, om ja i så fall hur länge klarade ni er från vattenavgång till förlossning./ Linda
    Elias är här
  • cloudberry79

Jag knep från 1 oktober till 18 oktober, med hjälp av bricanyltabletter, bricanylsprutor, betablockerare, muskelavslappnande och sängläge Sonen kom i 28+3, men då hade jag inte vattenavgång, de fick punktera hinnorna under förlossningen. Hann också få hela kortisonkuren under sjukhusvistelsen. Dock vill jag varna lite för CTGn när man föder så tidigt.. Jag kände lite sammandragningar, svaga sådana, de syntes inte på CTGn alls. Ändå öppnade jag mig, de gjorde VUL var tredje dag under tiden, så de hade koll på hur mycket jag öppnade mig och hur lång min livmodertapp var.

Många lycka till!!!

Skillz that Killz 10k+
  • Kokosen86

Mitt vatten gick första gången
    (sipprade ändra fram till förlossning) 6 Maj,
    vart inlagd och sonen kom 3juni.
    Så 4veckor ungefär

Dem gjorde samma som med dig, kollade ctg och temp varje dag.
    Fick gå som längst 6meter till allrummet, skulle jag längre fick jag ka rullstol.
    Blev faktiskt utskriven och hann vara hemma 1vecka innan han kom.

• Hundini
    Svar på #5
    Åh vad skönt att höra lite positiva historier! Idag "firar" jag 32+0, har därmed legat här i 14 dagar!! Gjorde ett tillväxt UL igår och lillkillen väger ungefär 1730g, lite under (normalt nu är ca 1900 g), men som de säger, en bebis på 1730g är stort för dom på neonatal. Nu siktar jag in mig på att ta mig till söndag och kommer jag dit så siktar jag på 33 hela!

Håll tummarna
  • Hundini
    Svar på #6
    En liten puff, har lagt upp en blogg, se länk högst upp!
  • Ida och Razmus Mamma

jag låg på östra våren 2004.
    hade mycket sd som började i v 20. sedan gjordes en koll i v 24 då var det bara slutet 3mm.
    så jag fick sängläge i  4 veckor lyckades vi hålle henne inne. med bricanyl sprutor och tracocildropp för att stoppa sd.
    hon vägde 1370gr och föddes i v 28+6

• Kaffekopp

Hoppas att lilla bäbisen håller sig inne i magen så länge som möjligt! :)
    Snart vecka 33!
    Hur som helst så hoppas jag att den lilla/lille mår prima om h*n skulle få för sig att komma ut nu

Svar på tråden En fråga från sjukhussängen 31+5