• Villekulla1

Efterkontroll efter skrapning

Efter mitt andra MA på ett halvår var jag på sjukhuset för skrapning för 2 veckor sedan. Nu känns det som att jag skulle vilja gå till gyn för en efterkontroll att allt är "som det ska" innan vi försöker igen. Jag tycker att man borde bli erbjuden efterkontroll, men jag har inte blivit det vid någon av gångerna. Så nu funderar jag på att ringa gyn för det men då tycker de säkert att det är onödigt...

Hur har det varit för er andra? Har ni blivit erbjudna det eller gjort det ändå? Ni som har varit på det, vad undersöker de?

• Svar på tråden Efterkontroll efter skrapning
  • al72

Hej Villekulla1: Jag fick mitt Ma konstatrat den 16 juni och skrapades den 27 juni. Jag ringde o tjatade till mig en efterkontroll, tycker precis som du att det känns skönt att få kolla om allt ser bra ut. Dom kollade med ultraljud att livmodern var helt tom och inga rester fanns kvar. Men man blir tydligen inte erbjuden någon efter koll av sjukhuset. Var gjorde du din skrapning? Jag gjorde den på danderyd i stockholm. har du fått tillbaka din mens ännu? Min kropp är helt i obalans jag fick som en mensblödning 2 veckor efteråt o har fortsatt att småblöda nu i 4 veckor, det är lite jobbigt men kan tydligen bli så säger dom. Lycka till!

• Villekulla1

Tack för svar al72! Jag ska ringa och tjata till mig en efterkontroll på måndag. Jag gjorde min skrapning på SÖS. Min kropp känns också i obalans men det har ju iofs bara gått 2,5 veckor sedan skrapningen. Men mina bröst är fortfarande stora (relativt...) och ömmar mer än någonsin tidigare, på samma sätt som den gjorde då jag var gravid med min dotter. Så jag vill verkligen kolla att allt är borta och inte lurar hormonerna. Jag känner dessutom lite hugg i ena ljumsken som gör mig lite orolig... Hoppas verkligen att inget förstörts nu efter två skrapningar för jag vill ju så gärna få barn...Blir deprimerad av avundsjuka varje gång jag ser en gravid mage..

Svar på tråden Efterkontroll efter skrapning