• SvanFlikkan

varför stöts bonusen oftast bort???

Varför stöter oftast alltid biomammorna till sina små söta bebisar ut sina bonusar???
    Nästan varenda tråd om bonusar så handlar det om i princip det.

Tycker så förbannat synd iom barnen som fått en sån hemsk styvmamma... snacka om askungen-sagan!

Och handlar det inte om "min söta bebis och sambons unge" så handlar det om kvinnor som vill att mannen ska välja bort sina barn.

Men vafan barn är barn, och i alla fallen är det makens barn det hadlar om!

Mitt hjärta blöder verkligen för dessa barn. Vad har dom gjort för att förtjäna avskyn mot sig??

Och vi alla vet ju hur Askungen slutar...

• Svar på tråden varför stöts bonusen oftast bort???
  • Licens To Kiss

När jag har varit styvmamma så har jag aldrig nånsin särbehandlat dom/de. Aldrig nånsin och de kan jag i ärlighetens namn säga med handen på hjärtat.

• SvanFlikkan
    Almanackan skrev 2008-08-14 16:26:27 följande:
    När jag har varit styvmamma så har jag aldrig nånsin särbehandlat dom/de. Aldrig nånsin och de kan jag i ärlighetens namn säga med handen på hjärtat.
    Det är bra.

Men även så finns det dom som behandlar lika mellan barnen och slänger sedan ut avskyvärda trådar om bonusarna. Det gör mig arg.
  • Neko

Det kanske verkar vanligare här än vad det är eftersom de som har en bra relation med sina bonusar inte skriver klag-trådar =) Av de som har bonusar i verkligheten som jag känner så verkar ingen skilja på dem och sina egna barn.

• Licens To Kiss

Jag har ventilerat lika mycke om styvbarn som jag har med mitt eget.
    Avskyvärda trådar är onödigt.

SvanFlikkan skrev 2008-08-14 16:28:11 följande:
    Det är bra.Men även så finns det dom som behandlar lika mellan barnen och slänger sedan ut avskyvärda trådar om bonusarna. Det gör mig arg.
  • SvanFlikkan
    Almanackan skrev 2008-08-14 16:31:35 följande:
    Jag har ventilerat lika mycke om styvbarn som jag har med mitt eget.Avskyvärda trådar är onödigt.
    Fast det är verkligen en annan sak.. då man behandlar lika även här.
  • SvanFlikkan

Ett par trådar man snubblar över har gott att säga om bonusen. men oftast är det NÅGOT med den "hemska lilla bonusen"....

• lillam82

barnen har inte valt att komma till världen..
    tycker man skall acepter dem som man gör med alla barn..
    älskar min bonus

• SvanFlikkan
    lillam82 skrev 2008-08-14 17:57:41 följande:
    barnen har inte valt att komma till världen..tycker man skall acepter dem som man gör med alla barn..älskar min bonus
    kan inte annat än hålla med.
  • Lumina

Jag tycker om mina bonusar och behandlar dem med respekt och intresse när de är hos oss.
    Det jag INTE gillar är att bli påmind om att min sambo har ett förflutet med barnens mödrar.
    SÅ är det bara. Det handlar om känslor och inget annat.

• lyckans jag

jag tror att det beror på feed back från bonus samt relationen i mellan bioföräldrarna och bonusmamman.
    hur mycket man tillåts vara närvarande och älska, inte lätt att älska om man inte får respons eller tillåtelse.

tycker i och för sig inte att det är många trådar som handlar om min söta bebis och sambons unge och att mannen ska välja bort sina barn
    visst de trådarna finns men så många tycker jag inte att de är.

att man tycker att sin bebis är det sötaste som finns på denna jord är väll inte konstigt?
    det tycker säkert alla föräldrar
    att man sen inte har samma känslor för mannens barn är väll heller inte så konstigt för man är ju faktiskt inte "mamma" till det barnet.
    för den skull så håller jag inte med människor som skriver dessa trådar
    barn ska behandlas med repspekt och kärlek bio eller bonus, och de måste i sin tur på älska och respektera vilka de vill. att önska bort barn kanske man gör när det känns som mest jobbigt det låter illa men det kanske är farliga tankar mitt uppe i en tvist eller konflikter med biomamman eller mannen dessa tankar kanske aldrig når fram till barnet utan ventileras här på FL?

Svar på tråden varför stöts bonusen oftast bort???