Egen donator i Europa?
Om man har egen äggdonator och vänder sig till en klinik i Europa för ÄD, vad är skillnaden då i tid, bemötande, pris
Kan man ens göra på det sättet? Måste donatorn följa med till kliniken i så fall?
Om man har egen äggdonator och vänder sig till en klinik i Europa för ÄD, vad är skillnaden då i tid, bemötande, pris
Kan man ens göra på det sättet? Måste donatorn följa med till kliniken i så fall?
Har du en egen donator så går det ju snabbare.Du behöver inte stå i kö.Du får ju betala vad de gör där med henne på kliniken givetvis.Och mycket kan ju göras i sverige innan.Men då behöver du ju en fertilitetsläkare i sverige som kan hjälpa henne och det kostar ju även här.
Hon kan också välja att åka till kliniken och stimuleras där om du inte hittar nån läkare här, men då får du betala för det givetvis.
Bemötandet vet jag inte så mkt om.
Men räkna att det kostar samma summa som när du ska ha en donator utomlands,kostnad för donatorn är ju inräknat.
Men skriv till EGV och fråga eller AVA i Riga, Finland.I Finland så har dom ju öppna donatorer.Där barnet får veta när det fyllt 18 om det vill.
Men äggplocket och odling av ägg och din ET får du ju betala.
Och då måste hon ju med dig på kliniken för att plockas på sina ägg som ska befruktas av din mans spermier för att du sen ska få dom.
Tack snälla du, du r så kunnig på det här, hur skulle vi klara oss utan dig här! Nu har jag tyvärr ingen egen donator just nu men undrar ändå hur det funkar. Skulle det ens bli billigare då tror du?
Vet du vad folk säger om EGV i Riga nuförtiden med ny läkare?
Hej hoppfull67,
Det behöver inte alls kosta lika mycket, och gör det sällan heller. Jag gör ÄD med egen donator och betalar endast för ett vanligt ivf-försök. Det enda extra kliniken gör är ju att synka ihop oss och också ge mig ett protokoll - men det är ju relativt enkelt. Vissa kliniker tar ut ett mindre arvode för detta, vilket också är helt OK.
Min donator stimuleras här i Sverige och vi mailar över hennes ultraljud-resultat till kliniken (precis som när jag själv gjorde ivf i Finland). Bor du i Stockholm så har Sofiahemmet drop-in för Ultraljud varje vardagmorgon mellan 08.00-08.20. Kostar 500 kr och kräver en remiss från din klinik.
Sen tillkommer såklart lite extra kostnader som donatorns resa, men det är ingenting mot vad det hade kostat om kliniken hade försett mig med donator. IVF drygt 20.000, ÄD ca 60.000.
Kollade med EGV hur det skulle funka där, men dom ville ha ganska bra betalt, trots att man hade egen donator. AVA i Tammerfors gör ÄD med egen donator, där kan du alltid kolla om du är nyfiken.
hälsningar
Cecilia
Läkarnar är det inget fel på , på EGV.Det är mer kordinatorn Maris som är strulig i kommunikationen.
Olegs embryologen skötte ju den förut och sen när han for till Afrika för att jobba så tog den här Läkaren( som annars jobbar på Rigas sjukhus, han pendlar mellan båda) Maris över som kordinator.Det är inte han som gör insättningarna.
De som har träffat honom säger att han är ok.men att korrespondansen halat mkt.Bättre att ringa honom.Än vänta på mail.
det borde bli billigare med egen donator då det bara blir själva äggplocket som de måste göra.Ordnar man resten i sverige så blir det ju billigare.I priset så ingår ju donatorns behandling och äggplock.Men slipper dom behandlingen så borde det bli billigare.
Jag var i kontakt med en klinik i Polen,men INTE Invicta ang detta.
DEt var inga problem alls,de kunde ordna tid för oss med en gång.
Minns ej klinikens namn,men googla på IVF och olika städer ,tex IVF krakow och IVF Warsawa....
Det skulle kosta ca högst 20000 SEK har jag för mig.
Ok, tack så mycket. Polen låter ju intressant. Minns du om de krävde ett första besök? Det är ju extra krångligt när man har barn och sessutom drar det ju onekligen upp helhetspriset men det där priset låter ju helt otroligt, tack isisis,
Jag har inte för mig att de krävde ett första besök.
Det är så längesedan nu,så jag har tappat bort det.
Men jag talade med dem i telefon,och det lät bekymmersfritt.
Kan rekommendera Wizzair.
Flyger från Kastrup,skamligt låga flygpriser.
Vi betalade 145 kr enkel...
Nackdelen är att de inte verkar flyga alla dagar,ett par dagar i veckan flyger de inte,så man kan få stanna någon dag extra.
Men då får man ju ta den kostnaden för hotellet istället,och passa på att se stan.