• Stora syster

Tidig igångsättning ett alt till kejsarsnitt?

Jag har varit inställd på snitt i 25 v nu. Var hos min nya bm igår, som tyckte att jag kunde iaf fundera på att välja att komma in planerat ca två veckor innan bf, sätta epidural och sen spräcka hinnorna för att sätta igång allt. Självklart har jag tom drömt om att glöra så istället. Ska träffa överläk om en dryg vecka för beslut om jag får mitt snitt, känns som att jag måste vara 100% säker då. Nån som har erf el tips?

• Svar på tråden Tidig igångsättning ett alt till kejsarsnitt?
  • wozzgirl

Igångsatta förlossningar har en tendens att ta mer ont.
    min kompis som är utbildad sjuksköterska vägrade bli igångsatt pga riskerna. Hon snittades.
    Jag är själv snittad 2 ggr o pratar varmt för det.

• Leather Cravat
    wozzgirl skrev 2008-08-14 11:36:04 följande:
    Igångsatta förlossningar har en tendens att ta mer ont. min kompis som är utbildad sjuksköterska vägrade bli igångsatt pga riskerna. Hon snittades. Jag är själv snittad 2 ggr o pratar varmt för det.
    Fast det gör bara mer ont/tar längre tid om livmodertappen är omogen när man sätter igång.
  • Stora syster

JO, jag sa också det till min bm, men jag ska få epidural redan innan så att jag själv kan styra smärtlindring, alltså inte dropp som sätter igång, utan bara sticka hål på hinnorna. Finns det fler med erf eller tankar kring detta?

• jelt

Jag har tid för att se om jag är mogen för igångsättning på måndag 8/9. Då är jag i v.38+0. Tidigare än så sätter de inte igång av humanitära skäl på mitt sjukhus.
    De kommer antingen bräcka hinnorna eller sätta en BARD katater beroende på hur moget/öppet det är.
    Hoppas på att de kan bräcka hinnorna, det är det bästa. EDA innan blev jag också lovad. Då sätter de EDA slangen innan, så de kan ge bedövning så fort det behövs!

Svar på tråden Tidig igångsättning ett alt till kejsarsnitt?