• pazur

Mat problem?

jag behöver lite hjälp.. min son är född i v 24.+1..
    bvc har verkligen ingen koll..
    han äter nan men verkar inte bli mätt.. 200 varannan timme tycker jag är lite väl mkt asså..
    vet ni hur de fungerar me välling? kan jag ge honom de?
    okorrigerat är han 6 månader..

• Svar på tråden Mat problem?
  • Basses mamma

Du kan om du vill, om du inte redan gjort det, börja med smakportioner nu.

• pazur

de har jag gjort.. =) neo sa till om de..
    men tänkte mer på välling kanske?

• Misilo

Hej!
    Vi började ge vår lille, född i v. 27, smakprotioner när han var cirka fem månader okorrigerat. Eftersom man ska korrigera allt utom vaccinationer och smakportioner har vi hört.

Däremot när jag frågade om välling tyckte de att vi skulle vänta med detta. Fattade egentligen inte riktigt varför, men fick rådet att ge gröt först och sedan nan, exempelvis innan han skulle sova för natten så att han blev riktigt mätt. Eftersom han åt lite i början när man gav smakportioner blev det ju inte så mycket han fick i sig, men efter ett tag fungerade det bra. Mosad banan är ju också ofta populärt och bra.

Sedan började vi med välling när han var cirka 8 månader okorrigerat och det fungerade bra. Kanske är det mer näring och vitaminer i Nan? Jag minns att jag också tyckte det var mycket att trycka i honom 200 ml Nan så ofta! Det kändes som att han behövde något mer matigt, inte bara tunn vätska.

Mår er pojke bra annars? Han är ju väldigt tidigt född och jag tyckte vår lille var mini när han föddes så kan jag ju tänka hur liten er kille var.
    Hoppas det fungerar för er, lycka till!

Svar på tråden Mat problem?