• 79netta

    Underbara pappor

    Hej,

    jag tänkte på att det finns så få trådar som hyllar pappor. Jag läser ganska mycket här på FL om killar som är rädda, som inte ställer upp, som inte vill kännas vid bebisen och jag blir så ledsen.

    Denna tråd är hyllning till min man och alla andra killar som
    * Avgudar sitt lilla barn innan den ens är född
    * Diskuterar om pappadagar och kräver vara minst lika mycket hemma som mamma
    * Är aktiva och med på alla besökt till BM eller på VUL/UL och kan inte tänka sig något annat
    * Köper massa grejer till bebisen, och planerar barnrummet utan att mamman behöver tjata eller ens ta upp det
    * Tar hand om mamman under graviditet
    * Läser på vad som händer vecka för vecka men mamman och bebisen
    * Oroar sig att BB väskan inte är packad trots att det är 6 veckor kvar till BF
    * ...

    Tack alla underbara, gulliga pappor. Ni är guld värda!

  • Svar på tråden Underbara pappor
  • Aaglars

    79netta

    Vad fint och bra skrivet. Beskrivning över hyllningspappan stämmer helt in på min älskade sabo.

  • evani
    Svar på #1
    Jag måste nog anmäla min sambo här oxå... ( Vi väntar vårt 1:a barn) Han kan helt plötsligt kläcka ur sig nåt som han läst... tex idag är vi ju 13+1 ´o idag kan bebisen göra det här eller det här...
    Jaha brukar nog jag oftast säga... även om jag säkert oxå läst det... men just nu är mitt minne ganska "gravidbegränsat" :) dvs jag glömmer nog det mesta, men han har stenkoll o det är såååååå skönt
  • evani

    ps... dessutom har jag fått honom att bli FL beroende;) han kollan gravid trådarna minst lika ofta som mig

  • Aaglars

    Evani!

    Min sambo säger också såna saker. Ja tänk nu kan hon det och det. Och tänk nu är hon 40cm.
    Idag när han kom hem sa han "I kväll vill jag ligga och gosa med Agnes."
    Agnes heter vår flicka i magen.

    Våra män är minst lika delaktiga och fantastiska som vi.

  • Aaglars

    Fick ett underbart mail från sambon igår när han var på jobbet.

    Han tänker på vårt kommande barn och oss att allt ska bli till det bästa. Skrev så fint med omtanke om hur vi på bästa sätt ska ordna för Agnes efter att både han och jag varit föräldralediga så att Agnes slipper börja på förskola när hon är för liten (i vårat tycke.)

    När hon är 1,5 år ska vi försöka hitta en dagmamma som hon kan vara oss några timmar varje dag när jag är i skolan (lärarhögskolan). Det är ju ofta inte så mkt schemalagt utan mkt självstudier. Jag hämtar henne så tidigt jag kan efter skolan och när Daniel kommer hem äter vi och är tillsammans innan han tar hand om Agnes och jag kan plugga.

    TACK underbara Daniel för detta förslag som jag nappade på direkt.

  • 79netta

    Så underbar han är... Jag blir så glad av läsa detta... Egentligen detta borde vara självklarhet men för många är det tyvärr inte så.

    Kramar på er...

  • Sparriz

    En jättebra tråd!
    Måste lägga till min underbara sambo här. Han frågar flera gånger varje dag om bebisen har Boffat (som han kallar de :) ), och får ofta sms där de står "hur mår min älskling och min bebis?". Han kommer alltid och pussar och pratar med magen och kommer alltid med små gulliga funderingar som tex: tänk om en månad så får vi hålla våran bebis och hur ska vi veta när bebisen är hungrig.
    blir alldeles varm i hjärtat när jag ser att han längtar lika mycket som mig och verkligen bryr sig om mig och bebisen

Svar på tråden Underbara pappor