VAD är spinae knölarna?
VAD är spinae knölarna?
alla säger att de kräks under förlossningen när barnet passerar dem, någon som inte kräkts?
har emetafobi (kräksfobi) och blir därför duper nervös
hjälp snälla :/
VAD är spinae knölarna?
alla säger att de kräks under förlossningen när barnet passerar dem, någon som inte kräkts?
har emetafobi (kräksfobi) och blir därför duper nervös
hjälp snälla :/
Jag kräktes inte en enda gång, alla gör inte det.
har fött två barn och inte kräkts alls
Jag kräktes inte heller, det är långtifrån alla som gör det....
Spinae är två knölar som finns långt ner i bäckenets trängsta del. Bla stimuleras mammans egna adrenalintillverkning (har jag för mig det är) när barnet står på dessa knölar, men som sagt, långt ifrån alla kräks...
Spine är den trängsta delen i bäckenet. Bebisen måste snurra på huvudet för att kunna passera där och när den gör det så kommer den ofta åt känsliga nerver och vissa kvinnor kräks i samband med detta, men absolut inte alla!
Lycka till!
Carina
som de flesta svarat det 'r det trängsta stället på bäckenet. jag kräktes en gång under förlossningen men det var inte när sonen passerade där för min son fastnade där å satt en stund. Däremot tror jag att jag kräktes av lustgasen men det gör ju långt ifrån alla skulle jag tro och det hände 1 gång under över ett dygns förlossning.
De sitter väl i bäckenet, trängsta delen. Tror inte det går att göra så mycket åt om kroppen bestämmer sig för att spy :(
Men det ska vara lika vanligt att kräkas som att inte kräkas.
tack för alla era svar de lugnar ner mig lite iallafall,
finns ju tyvärr så många anledningar att kräkas över under en förlossning men lite rädd är man spec om man har fobi och är förstföderska
Oroa dig inte!
jag har själv kräkfobi,men spydde inte.
Och hade jag gjort det hade det varit en fis i kosmos om man jämför med allt det andra.
har inte kräkts på två förlossningar så alla gör det definitivt inte.
Jag har också kräkfobi och var mest rädd för att kräkas under hela förlossningen med mitt första barn. jag låg o skakade för jag var så rädd för att kräkas men när BM sa att jag var öppen 10 cm och jag inte hade kräkts blev jag lugnare. Men som jag har förstått det på folk som har kräkts så är det något man knappt märker för det är ju så mkt annat.
Jag har också kräkfobi och var mest rädd för att kräkas under hela förlossningen med mitt första barn. jag låg o skakade för jag var så rädd för att kräkas men när BM sa att jag var öppen 10 cm och jag inte hade kräkts blev jag lugnare. Men som jag har förstått det på folk som har kräkts så är det något man knappt märker för det är ju så mkt annat.