"Seriösa tråden" i pappagrupp.
Varför pratas det bara om bilar, fotboll, tevespel osv här i pappagrupp-delen? Inte för att jag har något emot dessa intressen men vad har det med föräldraskapet att göra?
Jag efterfrågar trådar som behandlar papparollen? Alla (nästan) vi pappor har varit med om jobbigheter under graviditeten men lynniga eller osäkra blivande mammor. Sexliv som inte är helt enkelt att få ordning på. Eller andra jobbigheter som det kan vara värt att få tips kring.
Själv har det varit världens bergochdalbana på alla fronter, har svårt att tro att nån kan toppa det den resa jag vart med om, även om jag självklart önskar att det inte hade varit så. Men grejen är, allt löste sig tillslut och nu är allt skitbra!
Det kan jag berätta ifall det finns någon annan därute som på allvar börjat tro att han verkligen är så galen som hans tjej påstår, att det löser sig. När barnet kommer är det helt nya värden som gäller och då får man som pappa börja jobba på att glömma jobbigheterna. För det kommer nya.
Men fan vad underbart livet blev tillslut! Jag har aldrig varit så lycklig förut och varje dag är en fest med en krävande men underbar, nästan utomjordiskt fantastisk och ny individ i familjen. Självklart blev man nr 2 i ett slag, men det känns helt okej.
Andra pappor som vill länka till trådar som inte handlar om prylar och intressen är välkomna att göra det här och gärna summera era egna upplevelser av föräldraskapet, gärna med konstruktiva tips på hur man hanterar problem mm.
Lycka till med allt!