Ni som fött v.33
Hur mycket har bebisen vägt och har allt gått bra då? Hur länge har ni fått legat kvar på neo?
Hur mycket har bebisen vägt och har allt gått bra då? Hur länge har ni fått legat kvar på neo?
Min son föddes i v 32+6 2000. han vägde 2290. Han hade gulsot och hade även en blodförgiftning under sjukhusvistelsen.
Han fick ligga 4 veckor på neo , någon form av tillväxtavdelning för de "friskare" barnen.
Sedan fick han komma hem när han klarade säga till själv om mat (i början sov han nästan bara) och var frisk.
Sedan har allt gått jättebra. Under första året låg han efter i den motoriska utvecklingen men nu är han som vilken åttaåring som helst
födde v.33+1.
dottern vägde 2 kg 44 cm lång.
Allt gick bra, låg på ät&väx avdelning i 3 veckor. sedan hem!
Vår son ville ut i v 32+3 vägde då 1870 och var 45 cm. Vi låg tre veckor på neo, hade sond ett par veckor till, sen helamning. Solade några gånger för gulsot, men mådde i övrigt bra! Snart fyller han 2 och är lite mindre än sina kamrater, men fungerar i övrigt som andra 2åringar!
sonen föddes i v 33+3. han vägde 2105g och var 43 cm lång, han låg på neo i 10 dagar och hade hemsjukvård tills han skulle ha varit född (pga amningsstrul). Han hade gulsot och fick sola tror det var 5 omgångar, han låg med övervakning i 2 dygn, värmebädd 3 dygn och efter 4 eller 6 dygn så flyttade vi ihop på samvården..
Idag är han snart 2 år (oktober) och väldigt busig, bestämd, rolig.. som alla andra..
Mina tjejer vägde 2320g och 2210g och var 43cm långa. Vi slapp neo, kom hem efter tre dagar Vi fick dock hemvård i två veckor.
Oj, då har barnen varit ganska stora då. Jag fick för tidigt förra gången,v.36 och är nu i vecka 33 och jag hoppas naturligtvis att få gå några veckor till. Kul att höra att det gått bra för er alla.
Nicklas är född i v 32 + 6, han vägde 2196 g & var 45, 5 cm lång.
Han låg på biva i 1 vecka = kuvös + sollampa, sedan blev det neo i 4 veckor = värmemadrass + sollampa.
Nicklas fyller nu 8 år i oktober - han är 128 cm lång & väger 23 kg.