• Eddul

barnvagn från eurobaby

Hej,
    Nu har jag börjat se mig om i barnvagnsdjungel och har hittat en vagn som verkar intressant (dvs. liten, lätt och billig) "Eurobaby Duokombi Berlin" från hemsidan eurobabies.se.
    Är det någon som har erfarenhet av den vagnen, eller av andra av samma märke?

• Svar på tråden barnvagn från eurobaby
  • Eddul

Ingen som har köpt en vagn därifrån???

• Love Isac

Vi  har haft en sådan när sonen var liten...Jag va inte så nöjd med den...stor,klumpig,låg att köra(trots ställbart handtag),liten varukorg...Jag hade absolut inte köpt en sådan om jag får fler barn!Men smaken är ju som baken...delad!Lycka till!

• lillhoppan

Akta dig! Det är inte den bästa kvaliten...
    Vet om sådana vagnar där säkerhetsspärren för handtaget lossnat när de dragit vagnen i trappa. Inget barn allvarligt skadat, men sådant ska INTE kunna hända.

• Eddul

ok. tack.
    då ska vi kanske titta efter något annat...

• Leoanen
    Svar på #9
    Jag säljer inte vagnar, men jag har testat många av dessa vagnar i SP regi. och aldrig har något handtag gått av på en Eurobabyvagn trots att testerna vi gjort har skett i 30 graders kyla i simulerade förhållanden som motsvarar 5 års normal användning av vagnen med full last 20 kilo.

Alla vagnar oavsett märke kan drabbas av tillverkningsfel i sin produkton, och om man har haft oturen att få en defekt detalj skall man går till butiken som sålt vagnen och få skadan reparerad kostnadsfritt.

Även mercedesbilar och BMW och Volvo har säkerhets fel av och till.
    Det är mitt svar
    Adam
  • Toppen9

Ett tips till alla som ska köpa vagn är ju att googla på vagntest/test barnvagn och ta det senaste. Sen läsa igenom och ta nån av de säkra barnvagnarna som klarade testen de utsattes för.

• Idajordanger

Hei, kjøp aldri vogn fra eurobaby! Vi har brukt sittedelen i kun 4 mnd, da mekanismen for å ta opp og ned liggedelen gikk i stykker. Da jeg ringte for å løse problemet sa selgeren at jeg hadde utøvd grovt vold og forårsaket dette selv! Ekstrem DÅRLIG SERVICE! Dette er vognet til mitt tredje barn og jeg har ALDRIG hadd en vogn av så DÅRLIG KVALITET! Ender opp med å bli dobbelt så dyrt når vi nå må kjøpe ny vogn.

Svar på tråden barnvagn från eurobaby