• guztav06

När skaffa nr 2?

När är det dags att skaffa en till? Hur resonerar ni andra unga föräldrar? Jag är 21år nu och våran son är 2år och jag vill ha en till snart men vet inte hur jag ska kunna bestämma mig..

• Svar på tråden När skaffa nr 2?
  • valkyrian

vi fick vårat första barn det året jag fyllde 17 och han 19. Vår dotter är nu 3 år, jag är 20 och han 22 och vi väntar andra barnet... Jag hade precis plussat när jag tog studenten, och det var det som var första prio. Att jag skulle bli klar med skolan. Sambon min är etaberad på arbetsmarknaden, jag hinner jobba upp en OK FP, och lilan är i lagon ålder.

Det är bara i ett lexikon som lön kommer före möda
  • SomeOone

Hej vi har också en son som 2 år och vill skaffa en till liten knodd nu

• Jössica

Jag fick mitt första barn 4 maj 2008, och är nu gravid igen med 2:a, BF 24 mars 2009.. Det var inte planera då, men jag tänkar positivt!
    Det är ju upp til var och en när man vill ha 2:a :)

• SomeOone

Hej igen Nu har jag blivit gravid men´d nr 2 ;)
    Känns otroligt spännande faktiskt ;) Vi fick reda på att jag var gravid i förrgår ;) Enligt ungdomsmotagningen så är jag i ungefär vecka 9 men ska ha inskrivning på MVC den 26/8 så får se om jag gått längre för magen är ganskla stor . Men det som chockade mig mest var att det kan finnas tvillingar i magen sa dom haha Spännande och se

• MsBeauty

Vi planerar andra barnet när sonen är runt 3 år. Men det beror ju på hur mogen han är då, om han kan hantera det och så. Det skadar ju inte oss att vänta ett år till, om vi tror att sonen är för liten.

• Tina och Fredrik

Jag var 21 när jag fick min dotter jun-03 och fick min son maj-05 så hon hann inte ens fylle 2. Sen fick jag min tredje i okt-07 så jag har fått mina på 4 år och det har gått jättebra.

• MickisH

jag har en dotter på snart 2 och ett halvt, fick henne när jag var
    18. vi har försökt skaffa en till i snart 2år. börjar kännas lite drygt men men.
    ska ringa och boka tid för att börja med pergotime (stimmulerar ägglossningen) så kanske det tar sig :)

• nino1980

Hej!Vi har 5 1/2 år emellan det har varit perfekt då vi kan skola in den äldsta i skolan i lugn och ro vi skulle dock ha hafft ca 4 1/2 år emellan men fik missfall.

• MsPerez

Hallå! Fick våran dotter i maj -06 å väntar nu spännt allihopa på nr 2 som kommer om 2 veckor (hoppas vi) tycker det känns lagom å storasyster tycker det ska bli så roligt med en bebis! är 21

Svar på tråden När skaffa nr 2?