• Sötnostim

barn i v35..

hej jag är i v32 och väntar mitt andra barn den här gången har jag prematura sd och påverkan på tappen så dem har sagt åt mig att ta det lungt i 3 veckor till sen kan jag börja röra på mig o sånt jag inte får göra nu för då är det inge farligt att hon kommer.. så hur mådde era barn som föddes i v35 och hur stora var dem??

• Svar på tråden barn i v35..
  • krost

Våra tvilingar föddes v. 35+0 (se bilder i mitt galleri). De vägde ca 2,5 kg st. Vi blev inlagda på neonatalavdelningen o var inskrivna i 3 veckor. De hade problem med matningen - fick sondmatas till att börja med. De fick också ligga på värmebädd i några dar innan de klarade att hålla värmen själva. Annars var det inga problem - ingen gulsot och inga andningssvårigheter. Nu är de helt ikapp sina jämnåriga (är 7 månader). Du behöver inte vara orolig - det går nog jättebra!!!

• Proletariatet

Vår son föddes i v.35+1 efter 13 veckors sängläge (pga påverkad-utplånad livmodertapp) han vägde 2475 och var 46 cm lång.
    Han fick sola - pga gulsot och tilläggsmatades i ett par dagar medan jag försökte få igång amningen, from tredje dagen ammade han helt själv. Efter fem dagar fick vi åka hem, efter en vecka blev vi helt utskrivna

• Ann 2008

Jag födde i v 35+4 eftersom de satte igång fl pga havandeskapsförgiftning. Hon vägde 2335kg och var 48cm lång och det har inte varit några egentliga problem med henne. Hon fick ligga på neo i 2 v eftersom hon inte sög på bröstet från början och fick därför sondmatas. I början hade hon en värmesäng för temperaturen och hade lite lågt blodsocker nått dygn vilket berodde på min grav. diabetes. Men annars var det inga problem.
    Lycka till

• FruMadde4barnTätt

vår tös född v.35 och 0 dagar. vägde 2485 g och var 45 cm lång, mådde bra, tillmatades med sked i början, men efter ca 4 dagar ammade hon fullt, jag använde bröstpump i början, hon behövde inte sola. fullt frisk, låg på BB i 5-6 dagar.

• FruMadde4barnTätt

kan tillägga att hon har gått upp mkt bra i vikt, rund och go.

• Tingeling83

min dotter e född v 36+6 =) mår kanon. äter bra , gick upp bra.

vägde 2434 g 6 46 lång när hon föddes. nu blir hon snart 6 månader o väger 6 kilo o 63 lpng =)

• jackrusselltok

Min lille föddes i v 35+4. Han vägde 3200g och var 50 cm lång. Låg inne 5 dagar för tillmatning och han fick sola 2 dygn. Nu e han 17 dagar :) äter som en häst och har gått upp 300g på en vecka.

• cecilia26

Tilda föddes i v 35+5 2500g, 46cm,å har mått bra sen start. Fick en infektion å hade gulsot men fick komma hem efter 1v på neo. Tilläggsmatades orkade inte suga. fick väckas för matning då hon bara sov.
    Nu är hon 5,5 mån väge 5800g å e 63 lång. Går långsamt uppåt men mår super å e ikapp utväcklingsmässigt!

Lycka till!

• K3xa

Har en dotter som är född i v.35+0. Hon vägde 2710g och var 46cm lång. Har mått jättefint hela tiden. Stannade på BB en vecka för att se att hon klarade sig bra, att hålla värmen och viktuppgång. Har matat henne både med tillägg och ammat och hon har hållt sig till "normalkurvan" även utvecklingsmässigt.

• Mamma till bröderna bus

min son är född i v33+3, så lite tidigare =) han vägde 2105g och var 43 lång, låg 10 dagar på neo pga gulsot och värmebädd. Sen hade vi hemsjukvård tills han skulle vara född.. nu blir han snart 2 och är ikapp både motoriskt och storleksmässigt..

Svar på tråden barn i v35..