• Med två små

Är det risk att man får föda vaginalt ändå?

Jag har bara haft problem med sluttampen av mina förlossningar, eftersom utdrivningsskedet blev väldigt utdraget. Nu planerar vi för att försöka få en trea under nästa år, men jag är redan nu rädd för förlosssningen.

Jag hyser inga illusioner om att det kommer att gå problemfritt tredje gången eftersom jag brukar ha svaga, dåliga krystvärkar och stora barn.

Efter andra förlossningen pratade jag med aurora och hon sa att det var fullt möjligt att få kejsarsnitt eller en igångsättning som när som helst kan avslutas med snitt om samma sak upprepar sig.

Men jag litar inte riktigt på det, eftersom det jobbiga brukar börja när jag är fullt öppen. Tänk om det är fullt på operation då? Då lär det ju bli sugklocka och andra otrevligheter igen oavsett vad jag säger? Eller tänk om de försöker övertala mig att fortsätta vaginalt när jag väl är på förlossningen och har panik?

Borde jag ställa in mig på att försöka få planerat snitt redan från början eller ska jag ta chansen att försöka och vara livrädd för att behöva gå igenom det en gång till?

• Svar på tråden Är det risk att man får föda vaginalt ändå?
  • Theina

Planerat sn itt låter väl lättare då?

BF 18 september 2008
Svar på tråden Är det risk att man får föda vaginalt ändå?