• Nalle Majan

Varför blir jag inte gravid!?

Jag är så ledsen. Efter ett års försök nu har det fortfarande inte blivit ett syskon. Jag har varit gravid innan så jag kan få barn. Men denna gång? Kanske inte?

Behöver pepping och stöd samt vad ska jag göra? Fler som är/har varit i samma sits?

Provat varannandag + rosenrot och vitaminer.

• Svar på tråden Varför blir jag inte gravid!?
  • Imox

Ledsen för eran skull..
    mennu har ni ju rätt till att få hjälp
    kanske behövs lite hjälp på traven bara!!

• Nalle Majan

ja antagligen.... men det känns tufft att behöva be om det också...

• Nalle Majan

någon som vet vad man brukar få till en början?

• Neah

Hej!
    Är i samma sits som du. Vi försöker också få till ett syskon till vår tjej men + på stickan har uteblivit under en lång tid. Vi vet också att det går men det känns lite hopplöst som du skriver.

• Nalle Majan

Hej Neah!

Jag tänker inte så mycket på det och spänner mig inte heller men denna gången fastnar det bara inget plus! När man vill så gärna.
    Inte blir det bättre av att folk runtomkring frågar om när syskon kommer eller man ser andra som ploppar ut ungar undan för undan. Kanske är det meningen att jag inte ska få fler och då kanske det är bättre att följa det men mitt hjärta blöder av sorg om jag inte får fler. Men samtidigt ahr jag fått ett underbart barn som betyder mesta av allt i hela världen och jag har iallafall fått ett. Men när hjärtat vill till 110 % men inte kroppen då känner man sig hängig. Och nu när det är ett år sen starten känns det hopplöst.
    Känner att jag kanske ska ta tag i det och ringa mvc. Eller handla ägglossningsstickor och pricka in. Men jag vill inte hetsa fram något heller. Åh vad sorligt allt känns just nu.

Fler som vill följas åt på väg mot plusset?

• Neah

Hej igen!

Som du skriver ser jag mest bara putande magar och andra som skaffar 2:an eller 3:an. Vill så gärna så jag tror jag har det i bakhududet som mal större delen av tidien och det är inte bra. Försöker verkligen koppla av och tänka på annat men det är svårt. JAg hänger gärna med i din tråd på väg mot ett plus!

• Nalle Majan

Skoj! Nu ska vi snart plussa!

Har du varit i kontakt med mvc eller liknande?

• Neah

Nix. inget än. Kul att ha någon att prata med som är i samma sits.

Svar på tråden Varför blir jag inte gravid!?