Primperan för ökad mjölkproduktion???
Mvh Linda
Jag arb på neo avd, där det kan tillstöta problem kring ammning..av mammorna där ifrån har det oftast funkat väldigt bra.
Hoppas det ska lyckas för dej med!!!
Kan va lite trixit med matsonden.men med lite hjälp i början så hoppas jag på det bästa.
Att jobba på neo är oslagbart,jag trivs så oerhört bra. Men man får lära sig att inte "ta med jobbet hem"..då tror jag att det kan bli väldigt jobbigt.
Å visst händer det tragiska saker ,men det är så få gånger det händer,oftas är barnet så svårt sjuk,att det är skönt för vissa barn att ta steget till ängel i stället.
Hej! Jag vet att det är en gammal tråd men jag hoppas någon ser detta ändå! Jag har en son som legat på neo och sondmatats. BVC har tvingat mig att ge en massa ersättning när vi kom hem för att han skulle ligga på mittenkurvan fast jag och hans pappa är jättesmå och smala. Därför gick min mjölkproduktion aldrig upp helt och nu pumpar jag som en galning! Saken är att fyra månader har gått så prolaktinet har sjunkit och det tar sån otrolig tid, det känns nästan omöjlig att komma upp i produktion. Tyvärr kräks min son helt otroligt mycket av ersättning så vi har fått en ny väldigt mild, men den vill han inte ha så mycket av för sen inte är så god. Han går knappt upp i vikt! När jag ger honom det jag pumpat ut är han jätteglad, en helt annan unge, nyfiken och "pratar" och skrattar! Men så fort han får ersättning igen blir han gnällig och ledsen och loj. Primperan är nog det enda som skulle kunna få upp min mjölkproduktion men ingen verkar veta om att det funkar eller vilja skriva ut det. Snälla om det är någon som kan hjälpa mig med tips vart jag kan vända mig jag blir så ledsen för min lille pojk.