• aMyyM

Oro och rädsla ..

Inte tidigare varit orolig, rädd eller nervös inför förlossningen.
    Nu är jag!
    Går in i v37 på Fredag, fortf är pyret inte fixerat & hon ligger med huvudet i vidöppet läge :/ läst mej till att såna här förlossningar gör mer ont och blir långdragna ..

Kan man få ett snitt pga detta? Hehehe :P

• Svar på tråden Oro och rädsla ..
  • softisch

jag skulle boka tid hos mvc läkare och prata om din rädsla, man kan få snitt av humanitära skäl.

• mamaleona

När förlossningen sätter igång, livmodern sammandrar (dom effektiva riktiga värkarna alltså) sig o babyn börjar rotera/fixera sig o sas ställa in sig i förlossningskanalen är en helt anna sak än hur den ligger nu. Dom flesta som är vidöppna svänger o roterar sig rätt då förlossningen är på G. Oroa dej inte i onödan för det, dessutom bebisar som är "rätt" inställda före förlossningen kan svänga sig till vidöppet under öppningsskedet. Njut av dom sista dagarna nu istället. h en barnmorska

• Med två små

Det vanligaste är väl att de roterar rätt när det är dags, men det gjorde inte min (ganska tjocka:)) bebis så hon låg vidöppet innan och kom i vidöppet läge. Om du har en rörlig liten en i magen är det väl stor chans att hon eller han ställer in sig rätt när det är dags? Det är väl också anledningen till att man inte brukar få snitt pga vidöppet läge.

Du kanske kan prata med din bm och skriva in i dina önskemål inför förlossningen vilken hjälp du vill ha OM bebisen ligger kvar i vidöppet läge och det blir jobbigt?

• over the top

Min vän va i samma situation. Men dom vände ungen nu i v 36 (som hon är i nu. Om ungen rullar tillbaka så får hon snitta. Men hon är förstfördiska så dom trodde inte att den skulle göra de.

• saza20

Heeej... Jag ska ha mitt första barn om 3 veckor och 3 dar... jag börja bli nervös för förlossningen... det känns som jag inte är redo att födda fram mitt efterlängtade barn.... Det känns som jag har glömt något men jag vet inte vad.... Jag vet inte vad man ska ha med sig på förlossningen eller BB...

Är det någon som vet kan ni mejla till mig och berätta...
    MVH Sandra

Svar på tråden Oro och rädsla ..