• smultronHelena

undrar en sak

vet inte riktigt vars jag ska ställa frågan, vill inte kalla min som prematur eftersom han  tidigare men allt funkat ändå. född i vecka 36+2, var själv född i vecka 33+6.
    men han vill ha mycket närhet och blir lät gnällig och missnöjd, jag har länge undrat var det är som han vill. men är det så som alla säger att barn som födds före vecka 37-38 är mer känsliga hursom helst?

• Svar på tråden undrar en sak
  • En glad tjej

Min dotter föddes i vecka 37+5 och var extremt krävande så jag tror inte det har med att göra när de är födda, det är nog bara deras personligheter.

• smultronHelena

kanske är så ändå. är ju själv oxe som min son och jag är ju som jag blev....haha
    är svårt som nybilven mamma och första gångs mamma och veta allt tycker jag ibland iallafall.

• En glad tjej
    smultronHelena skrev 2008-07-27 08:21:04 följande:
    kanske är så ändå. är ju själv oxe som min son och jag är ju som jag blev....hahaär svårt som nybilven mamma och första gångs mamma och veta allt tycker jag ibland iallafall.
    Jag kommer ihåg hur det var när jag fick första barnet, allt var så nytt, det tog tid att komma in i allt osv. Ganska jobbigt när jag tänker tillbaka faktiskt hehe!
  • MsBeauty

Tror också det har med personlighet att göra.
    Har en liten 6 månaders som föddes i v. 24 och han har aldrig varit gnällig eller känslig, om inte något varit fel, som vid feber t.ex.

• Blomman8

Om man tittar på just prematur barn så har dom ett gnissel ljud för sig; låter lite som en gnisslig dörr . Dom låter så just prematur barn å det är ingen som vet varför . Vi har fått ett prematur barn å han låter hela tiden .. fast det är inget som är fel, han är inte missnöjd över tillvaron så att säga .
    Hoppas att jag har kunnat hjälpa dig lite .

• tinaw

Det är ibland så att barn som är lite tidiga är lite känsligare än andra barn, gärna vill vara nära osv. Men det gäller långt ifrån alla, och fullgångna barn kan också ha starka åsikter...

Jag upptäckte bärsjalar på det sättet. Super! Kolla tex på www.sjalbarn.se

• smultronHelena

både jag och min sambo är ju envisa/starka viljor så det är klart våran son vet vad han vill.
    och ända sättet vi kan få veta vad han vill, är ju och låta när man inte kan prata...
    så det personligheten är det ju.

Svar på tråden undrar en sak