• Kristin87

Hur länge har man body?

Tänkte köpa på mig ett gäng vita bodysar och färga i roligare färger än babyblå/babyrosa. För att utnyttja färgen ordentligt tänkte jag köpa ganska många. Frågan är alltså hur länge bebisar använder body. Hur länge är det praktiskt? Och vilken storlek motsvarar det på ett ungefär?
    /Kristin

• Svar på tråden Hur länge har man body?
  • Tvåbarnsmorsan

Hade bodys till min son kunde gå och stå ordentligt, sen var det bara besvärligt att ta på bodys. Från storlek 80 hade jag vanliga tröjor/t-shirts!

• Neko

Samma här, från storlek 80 så började vi använda vanliga tröjor =)

• lia76

Jag har bodys på jäntan fortfarande (hon är 22 månader gammal och har storlek 92).
    Tycker dte är smidigt då hon spirnger omkring och har sej så slipper tröjprna glida upp
    Speciellt då hon har kjol eller så.
    Klänning brukar hon ibland ha en body under om det är lite kyligt, så slipper tröjan under knöla sej

Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Lorelei

Beror lite på när barnet är fött också tycker jag. Bodys är skönt när det är kallt så har man ett barn i strl 80/86/92 när det är höst/vinter och kallt så är det inte helt fel ändå. Vår son är född i maj och han hade body fram till sommaren han hade strl 80 om jag minns rätt. Sedan blev det så varmt att det var skönt med lite glipa. Har ett gäng bodysar i strl 86 som han hade till hösten sedan när han började på dagis och var ute mycket i sandlådan... det var perfekt.

Dottern har vi inte lika mycket bodysar till än så länge. Hon har mer tunikor och tights när det är så här varmt (känner mig mindre praktisk den här gången *ler*). Men när hösten och vintern kommer så åker de fram igen!

• Kristin87

Min bebis kommer i skiftet september/oktober så det borde alltså funka bra med body fram till försommaren (på sommaren också kanske om det blir kallt...)
    Tror inte att jag behöver köpa så många i och för sig :) Men jag kan alltså köpa i storlekar uppåt 74 utan problem :)

• Som snö

Säger som dom andra, tills dom börjar stå, eller vrida, vända och sprattla så det inte finns en chans i h*lvete att knäppa knapparna. Sket sig med 74orna för Ville. Dom ligger i pricip oanvända...

• Lorelei

Några sommarbodysar är bra att ha, alla sommardagar är inte jättevarma och som sagt, man ska inte underskatta fördelen av kläder som sitter där de ska och inte glider upp eller iväg

Upp till 74 skulle jag inte tveka att köpa bodysar. Inte i strl 80 heller. Men som sagt, jag gillar bodysar

• Lorelei

Vår son fick stå upp när jag knäppte bodyn... det var enda sättet att kunna knäppa knapparna. Men å andra sidan så stod han upp när vi bytte blöjor också, från det att han stod stadigt. Han gillade aldrig skötbordet.

• lilla sandra

Vår dotter hade body fram tills hon slutade med blöja. Då var hon ca 20 månader.
    JAg upplevde att det var väldigt svårt att hitta enfärgade t-shirts till henne efter det, så vi köpte bodys i stl 80/86 som vi klippte av o sydde upp.
    De använder vi fortfarande o hon är 3 år i oktober.

• Lorelei

Ett tips! Om du ska köpa på dig bodysar... välj modell med tryckknappar på axlen om du ska ha knappar. Vanliga knappar är hopplösa på ett barn som inte vill ligga still... tryckknapparna går så mycket fortare.

Svar på tråden Hur länge har man body?