• yoggi

Hur får man motivation att orka de sista månaderna?

Ok jag ska egentligen inte klaga, jag är varken extremt trött eller har foglossning/ryggont men jag är urless på jobbet!
    Jag har drygt 10 veckor kvar och motivationen är i botten. Kom tillbaka efter semestern i går och motivationen är som bortblåst. Det hjälper inte att jag innan semestern blev avplockad en hel del av mina arbetsuppgifter (jag ska ju ändå gå på mammaledighet "snart") så jag verkar bli sittande med tråkiga rutinuppgifter de kommande månaderna.
    Några tips om hur man kommer genom de sista veckorna?

• Svar på tråden Hur får man motivation att orka de sista månaderna?
  • Schohoo
    Jag vill oxå ha tips! Vet inte hur jag ska få tiden att gå fort...

Samma här, motivationen är i botten och jag vill bara ifrån alla idioter så fort det bara går! Nedräkningen har verkligen börjat, är sjukskriven 50% och troligtvis blir det väl mer framöver! Fast än så länge mår jag "bra" trots foglossning och trötthet med mera, men jag anar att det snart blir värre!
    Gravid i vecka 28!
  • yoggi

Skönt att höra att man inte är ensam! (är i v 29 föresten)
    Man borde ju bara kunna räkna ner dagarna och jobba som vanligt men det känns inte så. Detta kommer bli lånnnnnggggaaaa veckor!
    Iom att jag inte har några fysiska problem så kan jag inte "hoppas" på sjukskrivning.

• Thegran

jag jobbar till 29/8, och är så less att jag inte vet hur jag ska stå ut.
    försöker ta en dag i taget...

• smc

Jag är själv i vecka 30 och håller med, det börjar bli jobbigt att bara vänta på att tiden skall gå. Jag är egen företagare och "måstemåste" inte jobba varje dag och då är det också väldigt svårt att dra sig till jobbet.
    Min tristess kom för ca 3 veckor seda, och nu försöker jag att hitta på små saker för att få tiden att gå...

Ta med familjen och åk till ett mysigt café, bjud hem några väninnor, baka från ett nytt recept, planera något extra till middagen, skaffa en ny hobby, (själv sysslar jag med pärlor/smycken), låna en hund om du inte har någon och gå ut och gå, plantera om växterna osv osv. Jag brukar sätta mig en stund i början av veckan och planera in ett par saker varje vecka.

Det hjälper mig litegrann iallafall...

• Spe

Här är en till som inte är speciellt motiverad.... jag fördriver dagarna på jobbet med att surfa en massa   Läser på alla gravid-sidorna, kolla råd och rön ang graviditet och barn...inredning osv.. utan datorn hade livet varit väldigt tråkigt på jobbet...
    Är själv i v 31 och ska jobba nästa vecka också innan 3 veckors semester.... sen ska jag nog jobba 1-2 v innan jag går på mammaledighet!

• CeeJay

Har du ingen ytterligare semester att ta ut? Komptimmar?

Att tex ha två-tre veckors ledigt innan bf är ju en bra morot att hålla sig lite alert in i det sista

• Angelfalls
    yoggi skrev 2008-07-22 21:25:08 följande:
    Ok jag ska egentligen inte klaga, jag är varken extremt trött eller har foglossning/ryggont men jag är urless på jobbet!Jag har drygt 10 veckor kvar och motivationen är i botten. Kom tillbaka efter semestern i går och motivationen är som bortblåst. Det hjälper inte att jag innan semestern blev avplockad en hel del av mina arbetsuppgifter (jag ska ju ändå gå på mammaledighet "snart") så jag verkar bli sittande med tråkiga rutinuppgifter de kommande månaderna. Några tips om hur man kommer genom de sista veckorna?
    Jag känner precis som du, jag har ca. 10 veckor kvar och är tillbaka nu från semestern MEN ORKA JOBBA, har bara lite ont i ryggen men det är inte det,, jag pallar snart inte .

Men bara att bita ihop , så fort jag känner tydliga sparkar i magen så tänker jag att det bara är en kort tid kvar på jobbet sen får man vara med sitt älskade barn :)
  • Angelfalls

Man får väl gå hem 7 veckor innan bf????
    Så har jag förstått der iaf

• yoggi

Jo jag har lite semester kvar, men tänkte bara ta ett par strödagar under de kommande veckorna. Det hade varit bra att spara ett par dagar till nästa år då det blir lite tunnsått med semesterdagar annars.
    Kompen kommer nog att behövas för att täcka föräldrargruppersmöten, UL mm. Men funderar på att påbörja mammaledigheten en vecka före BF.
    Jag hoppas att jag kommer igång igen annars kommer detta bli väldigt lååååånnnnggggaaaa veckor.

• krammia

Här får ni ett hett tips! Burkka fundera på dop/namngivelsefest. Finns en del mysiga saker att planera. Känns som ett minibröllop nästan. låtar i kyrkan, mat att servera, inbjudningskort mm.

Svar på tråden Hur får man motivation att orka de sista månaderna?