• Anonym (Rädd)

Jag misstänker att jag blev drogad på krogen, kan man kolla det?

Jag vet inte om jag har lagt det här i rätt tråd.

För 3 helger sen så var jag ute på krogen.
    Krogen stängde kl 02 men från kl 01 så kommer jag inte ihåg någonting alls.
    Jag var bla ute med min sambo.
    När vi gick hem hade jag tydligen gjort slut med honom för att jag tyckte att han var värd någon som var bättre än mig.
    Vi har varit tillsammans i 2,5 år och har ALDRIG gjort slut tidigare.
    Jag kastade nycklarna på honom och gick åt ett annat håll.
    Jag kom inte hem förens kl 04 (vi bor ca 15 min från krogen) och jag har ingen aning om vad som har hänt under dom 2 timmarna.
    Det enda jag vet är att runt kl 03.45 så ringde jag min sambo och grät för att ajg inte hittade hem. Då var jag ca 1 min från vårat hus. Det känns helt sjuk och jag mår jätte dåligt.
    Min sambo sa att jag var jätte konstig.
    Jag köpte 4 drinkar under hela tiden vi var på krogen. 1 blev ut spilld och 1 var så äcklig att jag inte ens kunde dricka upp den.

Vet någon om man kan kolla på något sätt om man har blivit drogad?!
    Är livrädd att jag ska ha fått den där Rape-drug eller vad den nu heter. Då blir man ju steril

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Jag misstänker att jag blev drogad på krogen, kan man kolla det?
  • maddis88

Rape-drug är bara en myt så den kan du vara lugn för
    Men visst låter det som att du blivit drogad. Ring din VC och hör efter

• Anonym (Rädd)
    maddis88 skrev 2008-07-22 10:38:58 följande:
    Rape-drug är bara en myt så den kan du vara lugn för Men visst låter det som att du blivit drogad. Ring din VC och hör efter

Det är det väl inte?

Jag har sätt både dokumentär och läst artiklar om just den drogen.

Innehåller samma medel som dom använder när dom ska bedöva hästar.

Dom väger 600-900 kg och det gör inte direkt en människa.

• Anonym (Lollo)

hur kan du veta att det är en myt?

maddis88 skrev 2008-07-22 10:38:58 följande:
    Rape-drug är bara en myt så den kan du vara lugn för Men visst låter det som att du blivit drogad. Ring din VC och hör efter
  • Anonym (Lollo)

tror inte heller det är en myt.varför snackar dom så mycket om det på tv dåom det bara är en myt!?

Anonym (Rädd) skrev 2008-07-22 10:41:03 följande:

Det är det väl inte?
    Jag har sätt både dokumentär och läst artiklar om just den drogen.
    Innehåller samma medel som dom använder när dom ska bedöva hästar.
    Dom väger 600-900 kg och det gör inte direkt en människa.
  • maddis88

Men sök på google då.. Dem läkare jag pratat med har sagt att man inte kan bli steril av en medicin sådär

• Tessideluxe

Eftersom det var tre veckor sen är det nog lite sent att göra ett test. Om du trodde att du blivit drogad skulle du ju ha sökt upp ett sjukhus redan dagen efter.
    Du drack trots allt två drinkar. Köpte du dem själv (så du vet hur starka de var) eller blev du bjuden? Starksprit kan faktiskt göra att man får en blackout och blir jättefull och förvirrad.

Man blir dessutom inte steril av Rohypnol, som brukar kallas the rape drug eftersom tjejer blivit drogade och våldtagna med hjälp av den.

Det går givetvis inte att utesluta att du blev drogad men jag tror det är betydligt troligare att du helt enkelt blev väldigt full.
    Oavsett så tycker jag att du ska dra ett streck över det som hände och se framåt. Tala om för din sambo att du inte menade det du sa och försök blicka framåt. Du kan ändå inte gå tillbaka i tiden och göra det ogjort.

• Anonym

tyvärr så är det nog försent att kolla det nu, hade en vännina som var med om precis samma sak! hon betedde sig på det sättet som du också... väldigt läskigt, hon ringde sin vårdcentral och de sa att det lät som om hon blivit det, men att det var för sent att kolla. Däremot så är det ju bra att man anmäler det för om det drabbat fler!

Svar på tråden Jag misstänker att jag blev drogad på krogen, kan man kolla det?